Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Nestle kupuje linię produktów Gerber od Novartisa
23.04.2007
Grupa spożywcza Nestle ogłosiła 12 kwietnia zakup linii produktów dla dzieci Gerber od labolatoriów farmaceutycznych Novartis. Kwota sprzedaży sięga 5,5 miliarda dolarów (4 miliardy euro).


"Operacja ta wpisuje się w nasz program restrukturyzacji, mający pomóc w skoncentrowaniu się na produktach zdrowotnych, a przede wszystkim lekarstwach" - potwierdził zarząd Novartisu. "Ostatnie dziesięć lat poświęciliśmy na inwestycje w badania naukowe i stały rozwój w sektorze farmaceutycznym tak, aby zwiększyć naszą innowacyjność i konkurencyjność na rynku" - podkreślił prezes firmy Daniel Vasella.
Gerber ma swoją siedzibę w New Jersey w Stanach Zjednoczonych i posiada w swej ofercie 300 produktów przeznaczonych dla dzieci i niemowląt, a także całą gamę artykułów pielęgnacyjnych. Jego udział w amerykańskim rynku dziecięcym wynosi 80%.

Wraz z zakupem Gerbera, Nestle rozpoczyna przygodę z branżą, w której do tej pory był praktycznie nieobecny.

Udziały na amerykańskim rynku pozwolą również firmie na zwiększenie swej działalności w innych krajach, takich jak Meksyk czy Polska.
W 2006 roku obroty Gerbera wynosiły 1,6 miliarda dolarów, a zyski ukształtowały się na poziomie 307 milionów dolarów.

Źródło: Gazeta Finansowa
KOMENTARZE
Newsletter