"Operacja ta wpisuje się w nasz program restrukturyzacji, mający pomóc w skoncentrowaniu się na produktach zdrowotnych, a przede wszystkim lekarstwach" - potwierdził zarząd Novartisu. "Ostatnie dziesięć lat poświęciliśmy na inwestycje w badania naukowe i stały rozwój w sektorze farmaceutycznym tak, aby zwiększyć naszą innowacyjność i konkurencyjność na rynku" - podkreślił prezes firmy Daniel Vasella.
Gerber ma swoją siedzibę w New Jersey w Stanach Zjednoczonych i posiada w swej ofercie 300 produktów przeznaczonych dla dzieci i niemowląt, a także całą gamę artykułów pielęgnacyjnych. Jego udział w amerykańskim rynku dziecięcym wynosi 80%.
Wraz z zakupem Gerbera, Nestle rozpoczyna przygodę z branżą, w której do tej pory był praktycznie nieobecny.
Udziały na amerykańskim rynku pozwolą również firmie na zwiększenie swej działalności w innych krajach, takich jak Meksyk czy Polska.
W 2006 roku obroty Gerbera wynosiły 1,6 miliarda dolarów, a zyski ukształtowały się na poziomie 307 milionów dolarów.
Źródło: Gazeta Finansowa
KOMENTARZE