PGF ma obecnie 20% udział w krajowej dystrybucji leków. Jak to osiągnęliście?
Polska Grupa Farmaceutyczna posiada około 20-procentowy udział w krajowej dystrybucji farmaceutyków. Tajemnica naszego sukcesu jest bardzo prosta – słuchamy rynku. Siła i przewaga konkurencyjna PGF tkwi w uważnej obserwacji branży i sprawnym odpowiadaniu na jej potrzeby. Na sukces składają się także: wpisana w DNA przedsiębiorstwa innowacyjność oraz prężnie działający, zgrany zespół ludzi.
Jakie cele wyznaczają sobie Panstwo na najbliższą przyszlość?
Jednym z naszych celów jest osiągnięcie pozycji lidera branżowego do 2017 roku. Chcemy to zrealizować w oparciu o najlepszą ofertę, partnerską współpracę oraz elastyczność przy opracowywaniu modeli biznesowych.
Jak wygląda struktura PGF-u?
Polska Grupa Farmaceutyczna to ogólnopolska firma, w której skład wchodzi kilkanaście spółek regionalnych zlokalizowanych na terenie całego kraju, a także spółka PharmaPoint odpowiedzialna za sprzedaż hurtową do innych, mniejszych hurtowni. Podstawą naszej logistyki jest 13 centralnie zarządzanych magazynów o łącznej powierzchni 70 tys. m2, w których znajduje się 29 tys. pozycji dostępnych na polskim rynku leków i produktów medycznych.
Czy poza dystrybucją farmaceutyków PGF skupia się również na obrocie detalicznym? Jaki obszar rynku jest obecnie dla Państwa najbardziej perspektywiczny?
PGF nie prowadzi sprzedaży detalicznej (nie ma własnych aptek) - podstawowa działalność skoncentrowana jest wokół obrotu hurtowego i dystrybucji leków. Małe sieci oraz apteki indywidualne, których obecnie jest blisko 8 tysięcy, stanowią znaczącą część rynku i to im PGF daje wsparcie w prowadzeniu działalności. Firma nie zapomina przy tym o producentach farmaceutycznych, dla których również są stale opracowywane nowoczesne rozwiązania biznesowe.
Z iloma producentami leków współpracuje spółka obecnie?
Polska Grupa Farmaceutyczna współpracuje obecnie z 850 zagranicznymi i krajowymi producentami leków. Są to zarówno najwięksi gracze rynkowi, jak i mali reprezentanci branży. Dla około 200 z nich świadczymy usługi, polegające nie tylko na dystrybucji, ale również na budowaniu sprawnie funkcjonującego i efektywnego kosztowo modelu biznesowego. Oferujemy szereg różnych usług, które odciążają partnerów zarówno czasowo, jak i finansowo.
Co firma robi, aby ulepszyć swoją ofertę dla producentów
Dziś przedsiębiorstwa stoją przed wyzwaniem, jak opanować przytłaczającą liczbę informacji oraz jak zmienić je w użyteczną wiedzę. Doskonale znamy nie tylko rynek apteczny, ale również same apteki i aptekarzy, z którymi współpracujemy. Dobra znajomość środowiska branżowego jest niewątpliwie swoistym kluczem do sukcesu. Przetwarzamy dane dotyczące miliona opakowań dziennie, co pozwala nam na wnikliwą analizę rynku - niezbędną do opracowania atrakcyjnej oferty.
KOMENTARZE