Na czym polega współpraca PGF z producentami farmaceutycznymi?
Dziś przedsiębiorstwa stoją przed wyzwaniem jak opanować przytłaczającą liczbę informacji oraz jak zamienić je na użyteczną wiedzę. PGF przetwarza dane dotyczące miliona opakowań dziennie. Producenci zmagają się z podobnym wyzwaniem – potrzebują danych, aby móc świadomie analizować rynek. Nasza firma, mając wieloletnie doświadczenie w branży farmaceutycznej, wypracowała sprawnie funkcjonujące modele współpracy. Możemy być częścią biznesu naszych klientów, ponieważ dysponujemy odpowiednimi narzędziami i doświadczonym zespołem specjalistów, mamy także bezpośredni kontakt z aptekami. Realizujemy cele i potrzeby producentów w odniesieniu do aptek. Przy dzisiejszym tempie życia i działalności wygrywa ten, kto ma dostęp do natychmiastowych, odpowiednio przeanalizowanych danych. To właśnie oferujemy partnerom – wykorzystanie naszej wiedzy i kompetencji i pomagamy w jej efektywnym wykorzystaniu do optymalizacji oferty.
Jak znajomość rynku aptecznego może stanowić wartość dodaną dla producentów?
Nasza firma funkcjonuje na rynku od ponad 20 lat, dzięki czemu znamy doskonale nie tylko rynek apteczny, ale również same apteki i aptekarzy z którymi współpracujemy. Jesteśmy dla nich wiarygodnym partnerem i wsparciem w prowadzeniu biznesu, ponieważ rozumiemy ich potrzeby. Za ich pośrednictwem trafiamy do pacjentów. Dysponujemy znaczną ilością danych, które pozwalają na codzienną wnikliwą analizę rynku, niezbędną do opracowania atrakcyjnej oferty. Dla naszych klientów chcemy budować zupełnie nowe, zindywidualizowane modele biznesowe. Możemy zaoferować producentom np. realizację działań w konkretnej grupie aptek, wyselekcjonowanej np. ze względu za specjalizację. Poza dostarczaniem leków oferujemy realizację dystrybucji wartości, która de facto ważniejsza jest dla długoterminowego sukcesu biznesu. Dystrybucja wartości to zupełnie inny sposób komunikacji i dotyczy wszystkich poziomów dystrybucji leków. Pozwala na sprawniejsze działanie na większą skalę oraz redukcję kosztów.
Jakie narzędzia wspierające sukces sprzedażowy producentów leków oferuje PGF?
PGF to nie tylko dystrybutor, mamy doświadczenie w szeroko pojętych działaniach handlowo-marketingowych. Oferujemy usługi standardowe oraz zindywidualizowane, jesteśmy gotowi wypracować dowolny model biznesowy, w zależności od potrzeb. Wyspecjalizowany zespół sprzedażowy może wprowadzić na rynek nowe produkty lub podtrzymać świadomość marki będącej już w obrocie. Posiadamy know-how i jesteśmy otwarci na innowacje: od kilku lat wprowadzamy usługi mające na celu ulepszanie lub uzupełnianie gotowych modeli biznesowych. Oferujemy szeroki wachlarz usług, począwszy od call center obsługiwanego przez przeszkolonych telemarketerów, poprzez wszelkiego rodzaju analizy danych sprzedażowych, a skończywszy na wyręczaniu producenta podczas wizyt przedstawicielskich – odciążając go zarówno czasowo, jak i finansowo.
Co stanowi przewagę konkurencyjną PGF w relacjach z producentami?
Naszą przewagą jest to, że potrafimy właściwie zidentyfikować potrzebę producenta i opracować optymalne dla niego podejście. Dla producenta jesteśmy wiarygodnym, szybkim i wydajnym kosztowo usługodawcą. Kwestią nadrzędną jest dla nas osiąganie wspólnie wyznaczonych celów – mamy do tego odpowiednie zaplecze oraz zasoby. Stosujemy innowacyjne podejście i elastyczność – jesteśmy prekursorem na rynku, wyznaczamy nowe trendy. Wytwarzanie leków to domena producentów, my natomiast mamy doświadczenie i wiedzę w dziedzinie analizy danych rynkowych, sprzedaży, marketingu i logistyki. Wysokiej klasy usługi świadczymy już dla około 200 producentów. Są to wymagający i poważni partnerzy, dlatego – wraz ze zmieniającym się rynkiem – musimy stale poszerzać swoje kompetencje, żeby utrzymać jakość działań na niezmiennie wysokim poziomie.
Wojciech Kuczyński
wice-prezes Polskiej Grupy Farmaceutycznej
KOMENTARZE