UJ areną nowych rozwiązań dla przemysłu
19.10.2007
Uniwersytet Jagielloński aktywnie wspiera innowacyjne i pro-przedsiębiorcze prace swoich naukowców. Zadania te stanowią misję - organizatora tego wydarzenia - Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu (CITTRU*).

CITTRU przygotowało – wprowadzone wiosną br. przez Senat uczelni - kompleksowe regulacje dotyczące ochrony własności intelektualnej i tworzenia firm naukowych . Prowadziło też program stypendialny wspomagający nowatorskie badania doktorantów UJ. O efektach tych poczynań będzie można usłyszeć w trakcie prezentacji. Spotkanie będzie składało się z dwóch części, pierwszej poświęconej przykładom komercjalizacji prac naukowych oraz drugiej prezentującej projekty badawcze doktorantów UJ.

Dodatkowo zaprezentowany będzie projekt badań zleconych realizowany przez krakowskich chemików na zlecenie koreańskiego koncernu oraz firma naukowa MicroBioLab stworzona w Instytucie Biologii Molekularnej UJ. Druga część spotkania to prezentacje 8. projektów doktoranckich dofinansowanych z puli program stypendialnego „Akademicka Innowacyjność dla Małopolski”.  Większość z nich być może już niedługo stanowić będzie horyzont rozwoju nowoczesnej gospodarki.

Źródło: Portal Innowacji