Sanofi zidentyfikowało i nadało priorytet sześciu potencjalnym terapiom w obszarach o dużych, wciąż niezaspokojonych potrzebach pacjentów. Chodzi m.in. o terapie: Fitusiranem w leczeniu hemofilii A i B z inhibitorami lub bez, Venglustatem – terapia doustna stosowana w rozwoju kilku rzadkich schorzeń z kategorii chorób spichrzeniowych lizosomów, Nirsevimabem – profilaktyka przeciw występowaniu syncytialnego wirusa oddechowego, ze szczególnym skupieniem na ochronie niemowląt.
Struktura firmy zamknie się w trzech globalnych jednostkach biznesowych, których działanie będzie wspierać realizację strategii spółki. Chodzi o opiekę specjalistyczną (immunologia, choroby rzadkie, rzadkie zaburzenia krwi, neurologia, onkologia), szczepienia i leki (cukrzyca, choroby układu krążenia) i dział Consumer Healthcare, który stanie się samodzielną jednostką biznesową ze zintegrowanymi funkcjami badawczo-rozwojowymi i produkcyjnymi.
Paul Hudson, CEO Sanofi, mówi – Nasza nowa strategia ukierunkowuje Sanofi na osiąganie przełomowych rozwiązań w zakresie najbardziej obiecujących leków, zaspokajających istotne potrzeby pacjentów. Sanofi zyskało pozycję lidera i zmieniło praktykę lekarską w zakresie leczenia cukrzycy i chorób układu krążenia. Obecnie przygotowujemy się do kolejnego cyklu, z nową rundą innowacyjnych rozwiązań dla pacjentów. Jestem przekonany, że osiągniemy długoterminowy wzrost i wartość dla akcjonariuszy, przekształcając w tym czasie innowacje w leki dla pacjentów.
Sanofi ogłosiło także plany przejęcia Synthorixu, który ma wzmocnić ją w zakresie immunoonkologii. Pod względem finansowym, marża z działalności operacyjnej (BOI) ma wzrosnąć do 30% w 2022 r., a do 2025 r. ma przekroczyć 32%. Firma ogłasza również podjęcie inicjatyw, które mają wygenerować oszczędności rzędu 2 mld USD do 2022 r. Zaoszczędzone środki mają finansować inwestycje w kluczowe czynniki wzrostu.
KOMENTARZE