Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Sanofi z nową strategią wzrostu

Sanofi przygotowało nową strategię wzrostu, której celem jest zwiększenie poziomu innowacyjności organizacji. Firma oczekuje m.in. silnego wzrostu przychodu ze sprzedaży leku Dupixent. Ambicją jest osiągnięcie ponad 10 mld euro w szczycie sprzedażowym. Liczy również na wzrost przychodów ze szczepionek, dzięki zróżnicowanym produktom, ekspansji rynkowej i nowej ofercie. Planuje także wzmocnić swoją obecność na rynku chińskim.

 

 

Sanofi zidentyfikowało i nadało priorytet sześciu potencjalnym terapiom w obszarach o dużych, wciąż niezaspokojonych potrzebach pacjentów. Chodzi m.in. o terapie: Fitusiranem w leczeniu hemofilii A i B z inhibitorami lub bez, Venglustatem – terapia doustna stosowana w rozwoju kilku rzadkich schorzeń z kategorii chorób spichrzeniowych lizosomów, Nirsevimabem – profilaktyka przeciw występowaniu syncytialnego wirusa oddechowego, ze szczególnym skupieniem na ochronie niemowląt.

Struktura firmy zamknie się w trzech globalnych jednostkach biznesowych, których działanie będzie wspierać realizację strategii spółki. Chodzi o opiekę specjalistyczną (immunologia, choroby rzadkie, rzadkie zaburzenia krwi, neurologia, onkologia), szczepienia i leki (cukrzyca, choroby układu krążenia) i dział Consumer Healthcare, który stanie się samodzielną jednostką biznesową ze zintegrowanymi funkcjami badawczo-rozwojowymi i produkcyjnymi.

Paul Hudson, CEO Sanofi, mówi – Nasza nowa strategia ukierunkowuje Sanofi na osiąganie przełomowych rozwiązań w zakresie najbardziej obiecujących leków, zaspokajających istotne potrzeby pacjentów. Sanofi zyskało pozycję lidera i zmieniło praktykę lekarską w zakresie leczenia cukrzycy i chorób układu krążenia. Obecnie przygotowujemy się do kolejnego cyklu, z nową rundą innowacyjnych rozwiązań dla pacjentów. Jestem przekonany, że osiągniemy długoterminowy wzrost i wartość dla akcjonariuszy, przekształcając w tym czasie innowacje w leki dla pacjentów.

Sanofi ogłosiło także plany przejęcia Synthorixu, który ma wzmocnić ją w zakresie immunoonkologii. Pod względem finansowym, marża z działalności operacyjnej (BOI) ma wzrosnąć do 30% w 2022 r., a do 2025 r. ma przekroczyć 32%. Firma ogłasza również podjęcie inicjatyw, które mają wygenerować oszczędności rzędu 2 mld USD do 2022 r. Zaoszczędzone środki mają finansować inwestycje w kluczowe czynniki wzrostu.

Źródła

sanofi.com

KOMENTARZE
Newsletter