Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Open innovation – podejmij wyzwanie i wygraj 100 tysięcy dolarów!
Kiedy organizacja (firma, instytucja) poszukuje nowych rozwiązań poprzez skierowanie zapytania do szerokiej grupy odbiorców, mówimy o crowdsourcingu. Konkursy mające na celu rozwiązanie problemów badawczych firm m.in. z dziedziny life science ogłaszane są regularnie na ramach magazynu Nature. Biorąc w nich udział, mamy szansę na nagrodę pieniężną oraz na to, że nasz pomysł znajdzie zastosowanie w praktyce.

 

Open Innovation Pavilion (InnoCentive) to platforma, która łączy firmy i organizacje poszukujące nowych rozwiązań naukowych i technologicznych z ogromną społecznością użytkowników, którzy mogą takie rozwiązania zaproponować. Firmy, placówki naukowe, organizacje pozarządowe ogłaszają swoje „problemy badawcze” (wyzwania) w ramach konkursu, w którym może wziąć udział praktycznie każdy. Wystarczy zarejestrować się na portalu i przesłać swoją propozycję rozwiązania. Jeżeli idea spełnia kryteria wyzwania i zostanie wyróżniona przez firmę, uczestnik konkursu otrzymuje nagrodę pieniężną, która wynosi zazwyczaj od kilku do kilkuset tysięcy dolarów. Najlepsze pomysły zostają oczywiście wykorzystane w praktyce.

Brzmi nieprawdopodobnie, a jednak działa! Nie trzeba być wiodącym naukowcem czy kierownikiem grupy badawczej. Nagrody trafiają również w ręce studentów, doktorantów czy techników laboratoryjnych oraz do osób, których wykształcenie nie koniecznie pokrywa się z dziedziną badań, której dotyczy problem badawczy. „Nie potrzebujesz konkretnego wykształcenia ani specjalistycznych szkoleń. Wystarczy, że chcesz spróbować czegoś nowego i masz zapał do wyszukiwania praktycznych rozwiązań. Najlepsze jest to, że czasem nie potrzeba pełnego, konkretnego rozwiązania. Sugestie i pomysły idące w dobrym kierunku również mogą przyczynić się do rozwoju nowych, innowacyjnych technologii” – mówi Madhavi Muranjan z Indii, która w konkursach Open Innovation Challange zdobyła już 3 nagrody. Wyzwania, które wygrała, dotyczyły wynalezienia nowego modelu mysiego do badania choroby wirusowej (10 000$), nowej metody wykrywania bakterii i wirusów (10 000$) oraz metody zapobiegania infekcjom (1 000$).

 

Kilka faktów

Idea InnoCentive narodziła się w 1998 roku w firmie farmaceutycznej Eli Lilly and Company, a zrealizowana została w roku 2001. Obecnie InnoCentive jest firmą prywatną z siedzibą główną w Bostonie i biurem europejskim w Londynie. Od początku swojego istnienia firma ogłosiła już ponad 1 600 wyzwań skierowanych do publiczności, a liczba zarejestrowanych użytkowników platformy przekracza 300 tysięcy i pochodzą oni z ponad 200 krajów. Rozwiązań swoich problemów badawczych na platformie poszukują firmy prywatne, jednostki naukowe, organizacje rządowe i pozarządowe. Należą do nich m.in. Life Technologies, AstraZeneca, NASA, nature.com, Popular Science, Procter & Gamble czy Rockefeller Foundation.

 

Dlaczego warto wziąć udział?

Trenuj swój umysł.

„InnoCentive to ciekawy model społeczności, która ma na celu rozwiązywanie problemów. Jest tu miejsce dla pomysłodawców na każdym etapie rozwoju zawodowego. Nawet jeśli nie posiadasz własnego laboratorium i dopiero zaczynasz swoją karierę w dziedzinie nauki i inżynierii, udział w proponowanych tu konkursach to doskonały sposób aby rozwijać krytyczne myślenie i kreatywność” – pisze Laurie Parker, nagrodzona w wyzwaniu dotyczącym kombinatorycznej syntezy polipeptydów.

Buduj swoją markę.

Rozwiązanie wyzwania konkursowego to imponujący wyczyn. Wpisanie takiego osiągnięcia w CV zdecydowanie pozwoli nam zwrócić na siebie uwagę. Warto wspomnieć, że nad większością problemów, zanim zostały ogłoszone w publicznym konkursie, głowiło się już wielu pracowników z działu R&D danej firmy.

„Jestem rzecznikiem patentowym i moje wyróżnienie w konkursie Open Innovation przynosi korzyści również w karierze zawodowej. Pokazuje moim klientom, że mam wymaganą wiedzę techniczną, aby zrozumieć ich wynalazki. Moja korzyść z wygrania konkursu jest znacznie wyższa niż sama nagroda pieniężna, którą mi przyznano” – twierdzi David Bradin, który wygrał wyzwanie dotyczące syntezy konkretnego związku chemicznego.

Pomóż zmienić świat.

Niemiecki inżynier Joern Lutat zaproponował swoje rozwiązanie do wyzwania dotyczącego taniego i bezpiecznego sposobu magazynowania wody deszczowej. Organizator konkursu (EnterpriseWorks/VITA) wykorzystał zaproponowany produkt i rozpowszechnił w kilku regionach w Ugandzie, co sprawiło, że kobiety, które przynosiły wodę do wioski z okolicznych źródeł (średnio 3,7 mil dziennie w obie strony) mogę teraz poświęcić więcej czasu na pracę w polu i opiekę nad rodziną. Nastoletnie dziewczyny, które dotąd pomagały matkom, mogą kontynuować naukę w szkole.

Wygrywaj nagrody!

Od początku istnienia projektu ponad tysiąc uczestników otrzymało nagrody o łącznej wartości ponad 14 milionów dolarów.

 

Otwarte wyzwania

Na platformie pojawia się kilka nowych wyzwań tygodniowo. Poniżej kilka konkursów z dziedziny life science, które czekają obecnie na rozwiązania.

  • Caring for Carcinoid Foundation chce stworzyć kolekcję dobrze scharakteryzowanych linii komórkowych, które posłużą do badań nad rakiem jelit i guzem trzustki (nagroda: 300 000$)
  • AstraZeneca poszukuje nowych biomarkerów bólu neuropatycznego (nagroda: 25 000$)
  • National Institute of Health poszukuje nowej metody badawczej do analizy stanu poszczególnych komórek, która posłużyłaby do przewidywania zmian w zachowaniu komórek w określonym miejscu i czasie (nagroda: 100 000$)

Więcej informacji na temat bieżących wyzwań i regulaminu konkursu można znaleźć na stronie projektu: http://www.innocentive.com.

Źródła

http://www.nature.com/openinnovation/index.html

http://www.innocentive.com/

KOMENTARZE
news

<Maj 2025>

pnwtśrczptsbnd
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
Newsletter