Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Start-up wprowadza spersonalizowane suplementy diety w postaci żelków drukowanych w 3D z pomocą sztucznej inteligencji
Start-up wprowadza spersonalizowane suplementy diety w postaci żelków drukowanych w 3D z po

Start-up żywieniowy Elo Health ogłosił, że nawiązał współpracę z brytyjską firmą Nourished, aby zaoferować swoim klientom możliwość przyjmowania spersonalizowanych suplementów diety w formie żelków.

 

 

 

Partnerstwo, które pozwoli klientom Elo zastąpić do siedmiu tabletek pojedynczym żelkiem wydrukowanym za pomocą technologii 3D w ramach codziennego schematu suplementacji, jest wynikiem półtorarocznej współpracy między obiema firmami. – Próbowaliśmy znaleźć i stworzyć lepszy produkt do dostarczania klientom składników odżywczych. Firma Nourished opracowała ten niewiarygodnie dobry sposób drukowania witamin w postaci żelków, a my pracowaliśmy nad stworzeniem idealnej formuły z pomocą sztucznej inteligencji  – mówi dyrektor generalny Elo Health Ari Tulla. Według niego podczas gdy niektórzy klienci Elo doskonale radzą sobie z przyjmowaniem wielu tabletek w codziennym schemacie, niektórzy wybraliby inną metodę dostarczania swoich suplementów. Jeden żelek składa się z siedmiu warstw, z czego każda stanowi inny suplement. Wszystkie dawki są odpowiednio dobrane według potrzeb danej osoby.

Kolejną nową opcją na platformie Elo Health jest to, że firma umożliwia teraz swoim klientom tworzenie wstępnego spersonalizowanego profilu suplementów za pomocą kwestionariusza zamiast badań krwi. Początkowo Elo wymagało pobrania próbki krwi z palca w celu uzyskania panelu określającego poziom cholesterolu, lipidów, witaminy D i kilkunastu innych biomarkerów. Niektórym klientom nie podobał się wydatek (do 150 dol. za test) lub dyskomfort związany z pobraniem krwi. Tulla twierdzi, że model sztucznej inteligencji wykorzystywany w firmie zoptymalizował platformę, dzięki czemu klienci uzyskują podobne wyniki dzięki spersonalizowanym suplementom bez wstępnego badania krwi. – Wyciągnęliśmy wnioski z ostatnich 2,5 roku oraz dzięki tysiącom osób, które przeszły testy, zoptymalizowaliśmy kwestionariusz, aby uzyskać bardzo zbliżony wynik do tego, jaki możemy wygenerować za pomocą badań. Dla tych, którzy chcą nadal korzystać z badań krwi do utworzenia wstępnego panelu, Elo ma je niezmiennie w swojej ofercie – uspokaja.

Dla Nourished partnerstwo z Elo jest kontynuacją jej nieustannego rozwoju w ciągu ostatniego roku. Tego lata firma ogłosiła, że wchodzi na rynek japoński, jest także obecna w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Europie. W przyszłości Tulla widzi w swojej firmie spersonalizowany coaching i doradztwo żywieniowe oparte na sztucznej inteligencji. – Kiedy masz pytanie dotyczące odżywiania, chcesz uzyskać odpowiedź od razu. I to właśnie może zapewnić sztuczna inteligencja.

Źródła

https://www.elo.health/

Fot. https://unsplash.com/photos/assorted-candies-xBTnaTgleQE

KOMENTARZE
Newsletter