Pomysłodawcą projektu Hotel Application jest spółka Meeting Application, która działa na międzynarodowym rynku wsparcia komunikacji eventowej od 2013 roku. W tym czasie zaprojektowała oraz z sukcesem wdrożyła na rynek aplikację Meeting Application, która przeznaczona jest bezpośrednio dla organizatorów i uczestników konferencji oraz innych wydarzeń wymagających nowoczesnej formy komunikacji. Dużą popularność zdobyła również wśród korporacji, które wykorzystują ją do usprawnienia wydarzeń wewnętrznych. Do tej pory Meeting Application wsparła kilkaset dużych wydarzeń w ponad 31 krajach zlokalizowanych na 6 kontynentach. Aplikacja została wykorzystana przez takie marki, jak Coca-Cola, Reebok, Samsung, Bayer, DHL, Shell czy Credit-Agricole.
– Rozwój Meeting Application wyraźnie wskazuje, że rynek usług hotelarskich potrzebuje narzędzi poprawiających komunikację i zarządzanie wydarzeniami. Duże sieci hoteli już wymagają dostosowanych do swoich potrzeb rozwiązań – nie tylko takich, które usprawnią przepływ informacji, ale przede wszystkim pozwolą komercyjnie wykorzystać dostęp do uczestników konferencji. Stąd pomysł na stworzenie osobnej spółki Hotel Application, która skupi się na realizacji tych potrzeb. Wykorzystanie sztucznej inteligencji, analizy ogromnej ilości danych generowanych przez gości hotelowych oraz naszego doświadczenia ze wsparciem funduszu KVARKO, może zrewolucjonizować ten obszar działań sieci hoteli. Nasza dotychczasowa współpraca z siecią hoteli Orbis tylko potwierdza, że to bardzo dobry kierunek” – powiedział Adrian Czyczerski, Prezes Zarządu Meeting Application.
Wartość światowego rynku oprogramowania do zarządzania wydarzeniami konferencyjnymi w 2017 roku wyniosła 6,9 mld USD. Szacuje się, że do 2023 roku rynek będzie rozwijał się przy wysokiej dwucyfrowej dynamice wzrostu na poziomie około 11% i osiągnie wartość 12,5 mld USD. [1] W 2015 roku w Polsce zostało zorganizowanych blisko 40 tys. spotkań, wydarzeń i konferencji, w których uczestniczyło prawie 7 mln osób. Szacuje się, że 71% spotkań i wydarzeń zostało zorganizowanych w hotelach (ponad 24 tys.) [2] Tylko w Stanach Zjednoczonych co roku odbywa się ok. 1,8 mln spotkań, wydarzeń i konferencji, w których uczestniczy ok. 205 mln osób.
– Hotel Application jest syntezą dotychczasowych, imponujących doświadczeń Meeting Application w branży eventowej. Za tą inwestycją przemawiają nie tylko ogromne kompetencje zespołu, ale również nasza wspólna wizja, w jaki sposób możemy polepszyć istniejące standardy w branży. Mówimy tutaj o dalszej automatyzacji procesów, a w konsekwencji o bezprecedensowej skalowalności modelu biznesowego. Po rozmowie z kilkoma klientami postanowiliśmy postawić wszystko na głowie. To jest zupełnie nowa jakość. Pamiętajmy też, jakie są trendy, ile buduje się nowych hoteli i centrów konferencyjnych, jak zmienia się kultura spotkań biznesowych. Hotel to już nie jest tylko miejsce do spania. Hotel Application zrewolucjonizuje światowy rynek organizacji eventów – powiedział Paweł Wielgus, Prezes Zarządu KVARKO.
KOMENTARZE