Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Trendy w kosmetyce na rok 2025

Sztuczna inteligencja, świadomi konsumenci, ekologia, zrównoważony rozwój, personalizacja, wielofunkcyjność, minimalizm, badania, nauka i technologie – to główne hasła przychodzące na myśl w kontekście trendów w kosmetyce na rok 2025.

 

 

 

Rozwój sztucznej inteligencji

Rok 2025 ma przynieść rewolucję w branży beauty poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji. Konsumentki będą oczekiwały użycia nowych technologii w celu spersonalizowania rutyn pielęgnacyjnych dostosowanych do osobistych potrzeb. Ponadto dużym zainteresowaniem będą cieszyły się najnowsze osiągnięcia z zakresu biotechnologii. Indywidualne programy pielęgnacyjne i makijażowe czy spersonalizowana diagnostyka z wykorzystaniem sztucznej inteligencji mają być coraz bardziej popularne wśród konsumentek w przyszłym roku. Możemy spodziewać się pojawiania się urządzeń i aplikacji, które za pomocą sztucznej inteligencji będą kierowały konsumentkę, w jaki sposób ma wykonać konkretny zabieg pielęgnacyjny, jaką rutynę pielęgnacyjną dobrać do swoich potrzeb, jakie produkty makijażowe będą odpowiednie do jej cery itp. Rozwiązania te mają zaoferować natychmiastową analizę danych dla ułatwienia podjęcia decyzji zakupowej. W tym celu niezbędne będą analizy stanu skóry (w tym jej mikrobiomu) oraz jej składu biochemicznego, a także kolorytu. Urządzenia mogą służyć do przypominania o zastosowaniu peelingu i maski na twarz konkretnego dnia, nałożeniu kolejnej warstwy kremu z filtrem czy też kierować, jak wykonać makijaż. W dużej mierze na decyzje zakupowe będą wpływały influencerki. 

Wykorzystanie wiedzy i doświadczenia oraz wielofunkcyjność kosmetyków

Trend dokształcania się w zakresie działania poszczególnych produktów i składników rozpoczął się już w okolicach 2009 r. Konsumentki edukują się, czytają składy INCI, dokonują świadomych zakupów pielęgnacyjnych, szukają podstaw naukowych efektywności kosmetyków. Obecnie wiedza konsumentek pozwoli im na kreatywne wykorzystanie kosmetyków, np. zastosowanie maski do włosów jako produktu do depilacji, pomadki jako różu do policzków, samoopalacza jako bronzera itp. Fakt ten daje wyraźny sygnał dla branży, iż warto wyjść naprzeciw tym potrzebom i poszukiwać dodatkowych funkcji dla kosmetyku, a także badać go i tworzyć ocenę bezpieczeństwa w kierunku różnych zastosowań. Jak wskazuje Mintel, dla konsumentek ważne jest to, aby miały kontrolę nad swoim życiem, a to daje im przede wszystkim wiedza.

Ekologia i zrównoważony rozwój

Świadomość konsumentek na temat zagrożeń dla klimatu oraz dbałość o środowisko wpłyną na decyzje zakupowe. Konsumentki będą dopatrywały się, czy kosmetyki na pewno są bezpieczne dla wody i powietrza. Nieetyczne zachowania firm produkujących kosmetyki będą nagłaśniane i będą przekreślały ich szanse na rozwój. Ekologia i zrównoważony rozwój to już nie opcja – w roku 2025 będzie to konieczność. Najważniejszym założeniem jest minimalizowanie odpadów oraz ujemny ślad węglowy. Na skalę globalną firmy będą opracowywać kolejne pomysły i rozwiązania w odpowiedzi na obecne potrzeby związane z klimatem.

Połączenie kosmetyków ze zdrowiem i psychiką

Zgodnie z prognozami kosmetyki mają pozytywnie wpływać również na zdrowie i kondycję psychiczną. Rosnące tempo życia powoduje wzrost popularności life balance i wellbeing. Zdrowie psychiczne jest dla większości osób jedną z najważniejszych wartości. Kosmetyki mogą zatem wspomagać utrzymanie dobrej kondycji umysłu. Ponadto mogą docierać poprzez neurony obecne w skórze, wywołując określone działanie na ośrodkowy układ nerwowy. Przez wzgląd na starzejące się społeczeństwo zabiegi z zakresu medycyny estetycznej staną się normą wśród starzejącego się społeczeństwa, dlatego kosmetyki będące uzupełnieniem tych zabiegów będą coraz bardziej potrzebne.

Źródła

Mintel: 2025 Global Beauty and Personal Care Trends

Fot. https://pixabay.com/pl/illustrations/ai-generowane-trendy-2025-9110097/

 

KOMENTARZE
news

<Grudzień 2023>

pnwtśrczptsbnd
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Newsletter