Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Trendy w branży kosmetycznej w roku 2024

Rok 2024 przynosi nowe trendy w dziedzinie kosmetologii. Mintel wymienia tu głównie trzy nurty: sztuczną inteligencję, wyrafinowaną prostotę oraz trend NeuroGlow. Przyjrzyjmy się każdemu z nich. 

 

 

 

Sztuczna inteligencja

Zapowiada się, że sztuczna inteligencja przyniesie rewolucję w branży beauty. Zwiększa wydajność procesów, przyspiesza rozwój produktów, rozwija spersonalizowane rozwiązania. Dla biznesu kluczowe znaczenie nadal ma zarządzanie. Tworzenie produktów dostosowanych do indywidualnych preferencji konsumenta ma ułatwić właśnie sztuczna inteligencja poprzez analizę danych, zapamiętywanie i wysuwanie wniosków. AI dostarczy zatem pomoc w procesach produkcyjnych, tj. tworzeniu produktu dostosowanego do potrzeb klienta.

Wyrafinowana prostota

Ten trend dotyczy głównie jakości składników oraz ograniczenia ich ilości w kosmetyku na rzecz skuteczności w działaniu. Klienci poszukują produktów o wysokiej jakości, działających efektywnie. Mniej znaczy więcej! Nie zwracają już większej uwagi na ekskluzywne opakowanie, reklamę produktu czy też znaną twarz będącą ambasadorem brandu. Najważniejsze są klarowność w działaniu oraz udokumentowana skuteczność. Istotne jest więc potwierdzenie deklarowanych właściwości kosmetyku badaniami, co jednocześnie uzasadni wyższą cenę produktu, zwłaszcza w przypadku marek premium. Liczą się namacalne i rzetelne wyniki, nie puste obietnice. Innowacyjność również jest bardzo ważna dla konsumentów XXI w. Wyzwaniem producentów jest zatem obecnie stworzenie jak najbardziej nowatorskiego produktu, a do tego odpowiedniej komunikacji, która w sposób obiektywny, klarowny i zrozumiały przedstawia skuteczność działania kosmetyku.

NeuroGlow

Trend NeuroGlow stawia na podejście holistyczne do stanu zdrowia i samopoczucia. Bardzo duży związek ze sobą mają stan psychiczny oraz fizyczny organizmu, w tym także kondycja skóry. Neurokosmetyki będą więc na topie w 2024 r. Dla współczesnego konsumenta ważne jest oddziaływanie na umysł poprzez kosmetyki. Mają one nie tylko poprawiać wygląd zewnętrzny, ale też pozytywnie wpływać na stan psychiki, samopoczucie i emocje. Wpływ umysłu na ciało przyczynia się do poprawy kondycji skóry, włosów i paznokci. Obecnie konsumenci coraz częściej priorytetowo traktują ogólne samopoczucie i kondycję psychiczną, która przekłada się na inne dziedziny życia, w tym odczucie piękna.

Źródła

Fot. https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/topless-kobieta-zakrywajaca-bialym-recznikiem-5938648/

KOMENTARZE
Newsletter