Z definicji jest to zrównoważony rozwój. W przypadku kosmetyków dotyczyć ma ono całego procesu ich powstawania – od momentu opracowania receptury, aż po spakowanie go, oznakowanie i wysyłkę do klienta z fabryki, z uwzględnieniem wpływu na środowisko naturalne. W skrócie efekt ten można osiągnąć przez: wykorzystywanie odnawialnych źródeł surowców; wpływanie na zwiększenie poziomu biodegradowalności i minimalizowanie poziomu toksyczności dla środowiska; stosowanie energooszczędnych metod podczas procesu produkcyjnego.
Sustainability to jednak dużo szersze pojęcie, obejmujące szereg definicji i wymagań prawnych. Temat ten zostanie dokładnie omówiony podczas Beauty Innovations 2019 w trakcie wykładu „Sustainability – nadciąga nowa fala”, a o czym dokładniej dowiedzą się Słuchacze podczas wykładu?
– Czym jest sustainability w odniesieniu do branży kosmetycznej i czy polskie tłumaczenie „zrównoważony rozwój” dobrze oddaje treść tego pojęcia? Czy poszanowanie środowiska w przypadku kosmetyków to tylko kwestia opakowań, ich ponownego przetwarzania i biodegradowalności? Czy fala kosmetyków: dla wegan, „free from…” i kosmetyków dla aktywnych to też element trendu sustainability? Jak daleko jesteśmy w stanie pójść w poszukiwaniu nowych ekstraktów roślinnych i czy kosmetyki zawierające ekstrakty z konopi (cannabis) mogą być legalnie wprowadzane do obrotu? Próba odpowiedzi na powyższe pytania będzie treścią prezentacji – zapowiada dr n. med. Antoni Gwardys, prelegent podczas konferencji Beauty Innovations 2019.
KOMENTARZE