Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Słońce pod kontrolą – jak Polacy korzystają z SPF?
 Słońce pod kontrolą – jak Polacy korzystają z SPF?

Przygotowania do wakacji to jedna z istotniejszych okazji zakupowych wśród Polaków. Aż 65% badanych planuje specjalne zakupy związane z letnimi wyjazdami. Choć kosmetyki są w czołówce list letnich zakupów, wciąż niemal połowa mężczyzn i blisko 1/3 kobiet w Polsce nie stosuje żadnej ochrony przeciwsłonecznej. Zdrowie jest głównym powodem, dla którego używamy produktów z fotoprotekcją, drugim najważniejszym jest troska o młody wygląd skóry.

 

Jak pokazuje badanie zrealizowane przez agencję Danae, wśród naszych letnich aktywności w tym roku od plażowania (51%) popularniejsze będą tylko piesze wycieczki (62%). Spędzając czas na słońcu, niewątpliwie należy zadbać o ochronę przed promieniowaniem UV. Choć świadomość zagadnienia rośnie, a kosmetyki to jeden z najczęściej wskazywanych zakupów przed wakacjami (51%), wciąż blisko połowa mężczyzn w Polsce i niemal 1/3 kobiet nie stosuje produktów z ochroną przeciwsłoneczną. Prawie połowa osób, które korzystają z produktów z fotoprotekcją, robi to tylko w sezonie wiosenno-letnim. 

Zdrowie ⎼ główny motywator, by sięgnąć po SPF

Pierwsze widoczne wzrosty w zakupach produktów z fotoprotekcją widać już na początku kwietnia, pokazują dane Allegro. Kupujący na platformie najchętniej sięgają po produkty z wysoką ochroną ⎼ wśród dermokosmetyków produkty z SPF 50 są wybierane 10 razy częściej niż drugie najpopularniejsze, czyli te z SPF 30. Konsumenci coraz częściej szukają też produktów o szerszym spektrum ⎼ sięgają już nie tylko po produkty z ochroną UVA i UVB, ale również z protekcją przeciw światłu niebieskiemu HEV czy podczerwonemu IR. Jak pokazują wyniki badania, głównym motywatorem do stosowania kosmetyków z ochroną przeciwsłoneczną jest ochrona przed promieniowaniem UV (82%), opóźnienie procesów starzenia się skóry (55%) i obawa przed przebarwieniami (42%). To jednak dane dla osób, które ochronę przeciwsłoneczną stosują. Tymczasem jak pokazuje ankieta, niemal co drugi mężczyzna w Polsce nie ma w swojej rutynie pielęgnacyjnej produktów z SPF do twarzy (48%), trochę mniej (40%) nie korzysta z takich produktów do ciała. Dlaczego rezygnują z korzystania z ochrony przeciwsłonecznej? Większość uważa, że jej nie potrzebuje (54%), nie chce z niej korzystać (30%) bądź nie lubi uczucia, jakie te produkty pozostawiają na skórze (30%). W przypadku kobiet sytuacja wygląda inaczej i wśród blisko 1/3 badanych, która zadeklarowała, że nie korzysta z produktów z filtrami, najliczniejsza grupa wskazuje jako powód nie tylko brak potrzeby (39%), ale także cenę takich kosmetyków (26%). 

⎼ Choć niewątpliwie rośnie świadomość związana z tym, jak ważne jest korzystanie z produktów z fotoprotekcją, wciąż  dużo jest do zrobienia w zakresie edukacji na ten temat. Spośród badanych, którzy deklarują, że korzystają z produktów z SPF,  niemal połowa robi to tylko w sezonie wiosenno-letnim ⎼ 46% w przypadku produktów do twarzy i 49% w przypadku produktów do ciała. Co więcej, niemal drugie tyle (40%) badanych korzysta z produktów z SPF do ciała tylko, „gdy sobie przypomni”. Dlatego też tak ważne jest, by dzielić się wiedzą, jak odpowiedzialnie spędzać czas na słońcu ⎼ mówi Anna Sztupecka-Podawca, Manager kategorii Zdrowie w Allegro.

Bestsellery z SPF na 2024 r. 

W tym roku wśród najpopularniejszych produktów z filtrami SPF są te marek Holika Holika, CeraVe i La Roche-Posay. Na Allegro bestsellerem jest obecnie wodoodporny krem-żel koreańskiej marki Holika Holika z SPF 50 PA++++. Jak pokazują dane platformy, średnia wartość koszyka w przypadku produktów przeciwsłonecznych to dziś ok. 64 zł. Na przestrzeni ostatnich lat nasze wydatki na produkty „na słońce” wzrosły o ok. 10 zł. Kupując kosmetyki z filtrem, najchętniej wybieramy te w formule kremu, najlepiej transparentnego, popularne są jednak także mgiełki i spraye. Niektóre kobiety chętnie dołączyłyby kolejne produkty z filtrami SPF do swojej rutyny pielęgnacyjnej ⎼ najczęściej w postaci kremów zwalczających objawy starzenia się skóry (28%) lub kosmetyków do makijażu typu podkłady czy pudry (21%). 

⎼ Producenci w kwestii innowacyjności nie zawodzą. Popularność fotoprotekcji jeszcze kilka lat temu skupiała się na produktach do pielęgnacji twarzy i ciała, głównie w kremach z filtrem przeciwsłonecznym UVA/UVB. Dziś, kiedy świadomość konsumencka jest coraz większa, klienci szukają oznaczeń SPF w balsamach do ust, podkładach, kremach BB, korektorach, pudrach. To trend, który przyszedł do nas z Korei i zainspirował zarówno polskie marki, jak i globalne koncerny do poszerzenia asortymentu o makijaż z filtrami. Czego oczekują konsumenci? Najwyższej możliwej ochrony, o najszerszym spektrum działania, dużych pojemności, transparentnej i wodoodpornej formuły nie pozostawiającej śladu na skórze ⎼ komentuje Dagmara Gołek, Junior Manager kategorii Uroda w Allegro.

Źródła

Grafiki w tekście i artykuł: Biuro prasowe Allegro

Zdjęcie główne: https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/portret-polnagi-poza-pozowac-7466770/

KOMENTARZE
news

<Kwiecień 2024>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
Newsletter