Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Rywalizacja na rynku kosmetyków plażowych
26.05.2008
Producenci kosmetyków już od marca rywalizują o miejsce na rynku preparatów plażowych. Agnieszka Czółnowska, brand manager kosmetyków słonecznych w Dax Cosmetics mówi, że o wielkości sprzedaży decyduje dobra oferta handlowa i jak najszersza dystrybucja.


O wielkości sprzedaży decyduje również pogoda w sezonie letnim, jednak popularność letnich wyjazdów na południe Europy nieco zmniejszyła pogodową zależność.

Rynek produktów do opalania, po opalaniu i samoopalaczy jest wyceniany na ponad 91 mln zł. O miejsce na tym rynku rywalizują dziś wszystkie duże firmy kosmetyczne, na czele z Niveą i L’Orealem. Kusi ich szybkie tempo wzrostu sprzedaży, która w 2007 r. zwiększyła się o ponad 12 proc., a w tym roku prognozy przewidują podobną dynamikę wzrostu sprzedaży.
Na rynku krajowym Kolastyna od lat utrzymuje pozycję lidera w sprzedaży słonecznych kosmetyków. Jest też jednym z największych graczy w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

Wyścig na jak najwyższe filtry przeciwsłoneczne ograniczyły ostatnio unijne przepisy, które ujednoliciły symbole ochrony przeciwsłonecznej (maksymalnie do SPF 50). W zamian firmy prześcigają się w promocjach, wymyślnych opakowaniach i w dodatkowych składnikach. W rezultacie dzisiejsze kosmetyki do opalania mają rozświetlać i ujędrniać skórę, modelować i wyszczuplać, a nawet pomagać powstrzymać starzenie.


Źródło: Rzeczpospolita
KOMENTARZE
Newsletter