Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Rynek produktów typu wellness - nowe możliwości
31.03.2006
Rynek produktów typu wellnes otwiera nowe możliwości rozwoju przed producentami pragnącymi skorzystać z coraz to większej świadomości konsumentów w zakresie zależności po między zdrowiem a urodą.


Ponad połowa (56 proc) Europejczyków oraz Amerykanów „bezustannie poszukuje złotego środka dbającego zarówno o wnętrze jak i wygląd zewnętrzny”. Sytuacja ta doskonale odzwierciedla fakt, iż konsumenci wyznają bardziej holistyczne podejście do piękna i zdrowia. Producenci oraz sprzedawcy detaliczni mogą spróbować rozszerzyć swój dotychczasowy biznes o produkty typu wellness. Wystarczy tylko dodać poszczególne produkty do swojej oferty, które konsumenci mogliby utożsamić z produktami typu wellness. Przejście to wymagać będzie umiejętnie przeprowadzonej kampanii marketingowej, obejmującej naturalne zabiegi oraz wyszukanie nowych sposobów na sprzedanie swoich produktów wraz z innymi zdrowymi produktami. Po przez rozszerzenie działalności, firmy mogą odnieść większe korzyści w wielu kluczowych trendach. Najnowszy raport opublikowany przez Datamonitor, udostępnia szczegóły dotyczące tych taktyk oraz koncentruje się na najbardziej istotnych sprawach dla przemysłu produktów do higieny osobistej, tak by producenci kosmetyków również mogli skorzystać z rosnącej popularności trendu wellness. Ważne fakty: Zarówno zdrowie jak i wellnes coraz bardziej wkraczają w świat piękna. Ponad połowa (56 proc) europejskich oraz amerykańskich konsumentów twierdzi, iż „bezustannie poszukuje złotego środka dbającego zarówno o dietę jak i wygląd zewnętrzny.” Takie podejście zdecydowanie wzmacnia trend wellness, rozszerza jego horyzonty poza produkty spożywcze czy napoje, śmiało wkraczając w sektor produktów do higieny osobistej. Sektor ten skupia swoją uwagę na produktach odstesowujących oraz pielęgnujących. Euromonitor szacuje, iż łączne korzyści, zarówno na europejskim, jaki i amerykańskim rynku, mogą wynieść 6 miliardów USD do 2010 roku. Sektor ten zawdzięcza swój wzrost pragnieniu konsumentów by uciec od monotonności oraz codziennego stresu. Konsumenci sceptycznie podchodzą do wszelkiego rodzaju nowinek w sektorze zdrowia, co stanowi poważną barierę dla wzrostu. Ponad 78 proc konsumentów wierzy, iż zapewnienia, co do właściwości produktów kosmetycznych oraz produktów toaletowych są często przesadzone. Na dodatek, 57 proc badanych twierdzi, iż informacje dotyczące nowych rozwiązań technologicznych wykorzystywanych w produktach do pielęgnacji skóry często są mylące.

Oprac. Katarzyna Walczak. Źródło: Cossma

KOMENTARZE
Newsletter