Według informacji udostępnionych przez firmę IRI, globalna sprzedaż mydeł do rąk wzrosłą o 35 proc. w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Zwiększyło to ich udział na rynku z 14 proc. (2004 rok) do 19 proc. w 2005r. Konsumenci stale poszukują produktów do higieny osobistej, które są skuteczne, szybko działają i są łatwe w użyciu. Wielu konsumentów uważa również, iż produkty te muszą być wydajne a mydła w płynie doskonale spełniają te kryteria. Jeden z największych producentów opakowań przeznaczonych dla mydeł w płynie to firma Airspray. Mechanizmy rozprowadzające, produkowane przez tą firmę, wykorzystywane są przez największych producentów mydeł takich jak Colgate, Proctor & Gamble czy Johnson & Johnson. Największy rynek zbytu produktów firmy Airspray to Stany Zjednoczone, Europa oraz Oceania. Innowacyjne produkty są najczęściej wdrażane właśnie na te rynki, gdyż są bardziej dojrzałe oraz są w stanie przeznaczyć więcej funduszy na inwestycje. Firma Colgate, obecnie największa firma produkująca płynne mydła na amerykańskim rynku kosmetycznym, poszerzyła swoją ofertę o antybakteryjne mydło w płynie dla dorosłych. Produkt ten odniósł ogromny sukces na rynku. Kolejne produkty firmy, takie jak Softsoap Foam Works – mydło w płynie dla dzieci (pojawiło się na rynku w 2002 roku) oraz Dial Complete – antybakteryjne mydło w płynie, również cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Firma Airspray wspiera także wypuszczenie na globalny rynek serii Kandoo przez koncern P&G. Firma jest dostawcą systemów rozprowadzających do innych produktów: linii produktów do włosów Pantene Pro-V czy preparatu oczyszczającego skórę firmy Noxzema. Ostatnio, firma Airspray rozszerzyła swoją ofertę o linię WaterGuard – systemy rozprowadzające, które mogą być wykorzystywane w opakowaniach wszystkich produktów płynnych, takich jak żele pod prysznic czy balsamy do kąpieli. W skład linii wchodzą: WRT4, WRF3, WRM3 oraz WRD4. W lipcu ubiegłego roku przedstawiciele firmy Airspray ogłosili, iż zamierzają rozszerzyć swoją działalność zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie, by sprostać wciąż rosnącemu zapotrzebowaniu na ich produkty. Firma jest właśnie w trakcie rozbudowy swoich fabryk w mieście Alkmaar w Holandii oraz w Pompano Beach na Florydzie.
Oprac. Katarzyna Walczak. Źródło: Cosmetics design
KOMENTARZE