Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Polska branża kosmetyczna ze wsparciem PAIH w Azji

Udział w międzynarodowych targach, szkolenia i spotkania z potencjalnymi kontrahentami czekały na polskie firmy kosmetyczne, które Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zabrała na misję handlową do trzech krajów Azji Południowo-Wschodniej: Wietnamu, Singapuru i na Filipiny. Zagraniczne tournée było kontynuacją intensywnych działań PAIH na rzecz promocji polskiej branży kosmetycznej w Azji i trwało od 15 do 24 listopada 2022 r. Przedstawiciele branży zapowiadają, że współpraca z PAIH pomoże im w opracowaniu i realizacji strategii ekspansji w regionie.

Fot. PAIH

Polska jest 5. co do wielkości producentem kosmetyków w Unii Europejskiej. Branża rozwija się bardzo dynamicznie, zaś polskie firmy coraz śmielej i prężniej szukają nowych rynków zbytu. W dobie pandemii i wojny na Ukrainie rynki pozaeuropejskie, szczególnie azjatyckie, stają się wiodącym kierunkiem dla tego sektora. – Azja to największy rynek kosmetyków na świecie, generujący ok. 38% przychodów ze światowej sprzedaży, a gospodarki ASEAN dają dostęp do niemal 660 mln potencjalnych klientów. Klientów, którzy podążają za światowymi trendami urodowymi i są w stanie więcej wydawać na produkty do pielęgnacji skóry i włosów oraz kosmetyki kolorowe. Wejście na te rynki wymaga jednak od firm przygotowania długofalowej strategii ekspansji, w tym znaczących nakładów na promocję marki również w mediach społecznościowych. Naszym zadaniem jest im w tym pomóc – wskazuje Maciej Śmigiel, ekspert Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Fot. PAIH

Biorąc pod uwagę potencjał eksportowy regionu ASEAN, PAIH zorganizowało misję branży kosmetycznej do trzech krajów Azji Południowo-Wschodniej: Filipin, Singapuru i Wietnamu. Uczestniczyło w niej 10 rodzimych firm. Wszystkie mogły wykorzystać stoisko PAIH na Cosmoprof Asia do prezentacji produktów oraz spotkań z potencjalnymi kontrahentami. – Cosmoprof Asia to największe wydarzenie targowe branży kosmetycznej w regionie Azji i Pacyfiku. Na 50 tys. m2 znalazło się 18 pawilonów narodowych i regionalnych. W polskiej strefie zobaczyliśmy stoisko PAIH oraz 20 indywidulanych wystawców. Łącznie, w sercu Singapuru, promowaliśmy produkty 30 polskich marek – wyjaśnia Maciej Śmigiel. PAIH przygotowało dla uczestników misji specjalne szkolenia, które zapoznały ich ze specyfiką rynków, w tym wymogami związanymi z certyfikacją halal oraz sprzedażą przez Internet. Dzięki szerokiej sieci kontaktów lokalnych Zagranicznego Biura Handlowego PAIH polscy przedsiębiorcy spotkali się również z przedstawicielami wiodących sieci handlowych, dystrybutorów i spółek e-commerce. 

Fot. PAIH

– Misja gospodarcza, zorganizowana przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu, była ogromną szansą do głębszego poznania rynków ASEAN pod kątem branży beauty oraz potencjału polskich kosmetyków w tym regionie. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni zapotrzebowaniem i popytem na polskie produkty do pielęgnacji twarzy, ciała i do makijażu. Wielkie podziękowania kierujemy w stronę ekspertów PAIH, znajdujących się w krajach, które odwiedziliśmy. Ich wiedza i profesjonalizm jest na najwyższym poziomie. Mocno wierzymy, że polskie kosmetyki wkrótce będą szeroko dostępne w Singapurze, Wietnamie oraz na Filipinach – mówi Loujane Burawi, Junior Export Manager w Verona Products Professional. – Naszym zdaniem stoisko PAIH na targach Cosmoprof było na bardzo wysokim poziomie. Jesteśmy wdzięczni za tak wspaniałą organizację i aktywne wsparcie, jakie otrzymaliśmy od ekspertów PAIH podczas rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Informacje, które pozyskaliśmy na szkoleniach, były dla nas bardzo przydatne w opracowaniu strategii ekspansji w regionie. Dzięki współpracy z PAIH lepiej zrozumieliśmy ten rynek i jesteśmy otwarci na dalszy rozwój. Nie możemy się doczekać biznesowych owoców misji. Jesteśmy zadowoleni i wdzięczni za możliwość współpracy z PAIH. Mamy nadzieję na jej kontynuację – dodaje Delia Bar, Area Export Manager w OCEANIC.

Fot. PAIH

KOMENTARZE
Newsletter