Podczaskonferencji prasowej w siedzibie firmy L’Oreal,Laurent Attal- wiceprezes wykonawczy pionu badań i innowacji- przedstawił nową strategię rozwoju dlaL'OréalResearch.
Międzynarodowy Koncern dąży do realizacji ambitnego celu, którym jest pozyskanie miliardanowych klientów. Podstawą do realizacji planów L’Oreal ma być utworzenie regionalnychośrodkówbadań iinnowacji a przede wszystkim wsłuchiwanie się w potrzeby konsumentów(consumer feedback) .
Według firmy, zdolność do wprowadzania innowacji nanowych rynkach, musi opierać się nadogłębnejwiedzy na temat kultury, potrzeb i preferencji konsumentówchińskich, indyjskich ibrazylijskich.W celu zdobycia wiedzy dotyczącej potrzeb swoich potencjalnych klientów Koncern będzie tworzyć regionalnecentra innowacjiibadań a także wprowadzi w życie strategię „design to value”. Przykładowofirma zauważa , żeKohl(Kajal) produktużywanyw Indiach w celu pielęgnacji oprawy oczu, jest chętnie stasowany przez indyjskie kobiety, oznacza to , że produkt ten zostanie wykorzystany jakoźródło inspiracji dlarozwoju produktów, które będą spełniać oczekiwania indyjskich kobiet i konsumentów z pobliskich regionów.
Koncern zauważa również , że antyperspiranty i produkty do pielęgnacji cery tłustej są strategicznymi produktamina rynkach wschodzących. Ma to związek m.in. z klimatem, dietą i fizjologią mieszkańców tych obszarów geograficznych.
Abypołożyć większy nacisk na rolę konsumentów i ich wkład w tworzenie nowych kosmetyków ,firma stworzyła międzynarodową jednostkę "Consumer Insights"
Przykładowo, jakość szamponu czy żelu pod prysznic w pianie,nie jest jednakowo pozytywnie odbierana przez przedstawicieli różnych kultur. Wcelu dostosowania się dotych różnorodnychoczekiwań,metody oceny skuteczności działania zostaną połączone z nowoczesnymi i obiektywnymi sposobami oceny atrakcyjności m.in. sensorycznej w oparciu o eye tracking”(śledzenie ruchu gałek ocznych), „sensorial mapping” oraz” brain imaging”
red.Marta Kłopotowska
KOMENTARZE