Dlaczego inwestorzy wierzą w dobry IV kwartał producentów kosmetyków i chemii gospodarczej? Wstępne wyniki za ten okres opublikował ich francuski konkurent L'Oreal. Okazało się, że przychody koncernu wzrosły o 12,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2004 r., dzięki silnemu popytowi w Ameryce Łacińskiej i ożywieniu w Europie Zachodniej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2,7 proc., jak również w Europie Wschodniej i Chinach. Dzięki tym informacjom kurs L'Oreala wzrósł w poniedziałek o 2 proc. Bazując na tych danych, analitycy HVB wywnioskowali, że Henkel i Beiersdorf również powinni zakończyć IV kwartał na sporym plusie. Według nich Henkel powinien zyskać zwłaszcza na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. HVB określił akcje Henkla jako niedowartościowane, a ich cena powinna według analityków banku dojść do 88 euro. Podobnie określają status Beiersdorfa - spółka jest niedowartościowana przez rynek, a cena docelowa to 112 euro. Ta z kolei spółka powinna zyskać na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej oraz w Państwie Środka.
Źródło: Rzeczpospolita
.
KOMENTARZE