Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Kosmetyki w mediach - raport
20.03.2007
Raport "Kosmetyki w mediach", dotyczący aktywności marketingowej poszczególnych marek kosmetycznych wskazuje, że w drugim półroczy 2006 roku najwięcej działań marketingowych podejmowały L'Oreal, Nivea, Dr Irena Eris/Lirene, Avon i Vichy.
Raport opracowała agencja Kamodus.

Raport został opracowany na podstawie przeglądu 50 polskich, wysokonakładowych, kolorowych czasopism konsumenckich (kobiecych, młodzieżowych, zdrowotnych, parentingowych i telewizyjnych). Czasopisma branżowe nie były brane pod uwagę.
W analizie uwzględniono wszystkie informacje i reklamy, w których zamieszczono zdjęcia opisywanych produktów.

Jeśli chodzi o firmy polskie to w czołówce poza Dr Irena Eris/Lirene znalazła się także firma Oceanic (miejsce 8).

Na ogół działań marketingowych firm kosmetycznych składały sie nie tylko reklamy (stanowiące jedynie 13% ogólnej liczby publikacji prezentujących kosmetyki) ale głównie informacje Public Relations. Prawie połowa informacji dotyczyła kosmetyki białej, a kosmetyków kolorowych dotyczyła co czwarta informacja.

Większość ryku medialnego zdominowały marki międzynarodowe, 1/4 publikacji stanowiły informacje o polskich markach.

Przykładowe wyniki raportu można znaleźć w pliku .pdf: clik to open this PDF file.

W pełnej, komercyjnej wersji raport zawiera listę wszystkich marek kosmetycznych, jakie pojawiły się w wybranych mediach w ciągu II półrocza 2006.

Źródło: Agencja Kamodus oraz Wiadomości Kosmetyczne
KOMENTARZE
news

<Marzec 2025>

pnwtśrczptsbnd
24
1
Aesthetic Cosmetology of the Future
2025-03-01 do 2025-03-01
2
3
4
6
7
8
9
10
Tydzień Mózgu 2025
2025-03-10 do 2025-03-14
12
14
X Konferencja Biologii Molekularnej
2025-03-14 do 2025-03-14
15
16
18
22
23
24
29
30
1
2
CEBioForum 2025
2025-04-02 do 2025-04-03
4
III Interkontynentalna Konferencja IAM
2025-04-04 do 2025-04-05
5
6
Newsletter