Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Kosmetyki w mediach - raport
20.03.2007
Raport "Kosmetyki w mediach", dotyczący aktywności marketingowej poszczególnych marek kosmetycznych wskazuje, że w drugim półroczy 2006 roku najwięcej działań marketingowych podejmowały L'Oreal, Nivea, Dr Irena Eris/Lirene, Avon i Vichy.
Raport opracowała agencja Kamodus.

Raport został opracowany na podstawie przeglądu 50 polskich, wysokonakładowych, kolorowych czasopism konsumenckich (kobiecych, młodzieżowych, zdrowotnych, parentingowych i telewizyjnych). Czasopisma branżowe nie były brane pod uwagę.
W analizie uwzględniono wszystkie informacje i reklamy, w których zamieszczono zdjęcia opisywanych produktów.

Jeśli chodzi o firmy polskie to w czołówce poza Dr Irena Eris/Lirene znalazła się także firma Oceanic (miejsce 8).

Na ogół działań marketingowych firm kosmetycznych składały sie nie tylko reklamy (stanowiące jedynie 13% ogólnej liczby publikacji prezentujących kosmetyki) ale głównie informacje Public Relations. Prawie połowa informacji dotyczyła kosmetyki białej, a kosmetyków kolorowych dotyczyła co czwarta informacja.

Większość ryku medialnego zdominowały marki międzynarodowe, 1/4 publikacji stanowiły informacje o polskich markach.

Przykładowe wyniki raportu można znaleźć w pliku .pdf: clik to open this PDF file.

W pełnej, komercyjnej wersji raport zawiera listę wszystkich marek kosmetycznych, jakie pojawiły się w wybranych mediach w ciągu II półrocza 2006.

Źródło: Agencja Kamodus oraz Wiadomości Kosmetyczne
KOMENTARZE
Newsletter