Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Kosmetyki hitem na polskim rynku w 2007 roku
07.04.2008
Wartość sprzedaży bezpośredniej w Polsce wynosi już 2 mld zł. Obroty największych firm w tej branży rosną średnio po 20 % rocznie.
Według firmy badawczej Euromonitor International obroty polskich firm sprzedaży bezpośredniej sięgnęły w ubiegłym roku 1,83 mld zł. Jeszcze wyższą wartość rynku podaje Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, według którego przychody firm z branży urosły w zeszłym roku o 60 mln zł, z poziomu 1,94 mld zł w 2006 r. Rynek w kolejnych latach ma nadal rosnąć, choć tempo jego rozwoju osłabnie.

Bardzo dobrze radzą sobie firmy sprzedające bezpośrednio kosmetyki, mimo że produkty Avon, Oriflame czy Amwaya nie należą do najtańszych. Z danych Euromonitora wynika, że udział kosmetyków w obrotach handlu bezpośredniego wyniósł w ubiegłym roku 71,3%.

Jak informuje Michał Glijer, dyrektor marketingu Oriflame Poland sprzedaż kosmetyków tej firmy urosła o 18%. Tymczasem dynamika w całym segmencie kosmetyków w 2007 roku nie przekroczyła 7%.

Liderem tego segmentu jest amerykański Avon, którego przychody ze sprzedaży w Polsce wynoszą około 800 mln zł rocznie. Firma nie podała jeszcze wyników za ubiegły rok, ale jak zaznacza, będą na pewno lepsze niż w 2006 roku.

Globalne przychody Amwaya wzrosły o 12% do 7,1 mld dolarów. W Polsce natomiast o 25% do 132,2 mln złotych. Zysk netto zwiększył się o 48% do 6,4 mln zł. Polska  jest dla tej firmy szóstym co do ważności rynkiem europejskim.

Według Euromonitora jest to już druga co do ważności kategoria produktów sprzedawanych bezpośrednio w Polsce.

Źródło: Rzeczpospolita
KOMENTARZE
Newsletter