Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Jak zdobyć zaufanie dojrzałych konsumentów
01.03.2006
Według najnowszego raportu Datamonitor, w miarę upływu lat, ludzie zaczynają poświęcać coraz więcej uwagi swemu wyglądowi zewnętrznemu.


Świadomość, iż społeczeństwo coraz bardziej się starzeje oraz nieodparta chęć przeciwdziałania fizycznym zmianom związanym z mijającym czasem, sprawia, iż konsumenci po wyżej 45 roku życia, w całej Europie, stali się bardzo ważną grupą docelową, zarówno pod względem ilości jak i jakości produktów. W Wielkiej Brytanii 85 proc z pośród grupy konsumentów po między 50 a 64 rokiem życia twierdzi, iż należy poświęcać trochę czasu na zadbanie o swój wygląd zewnętrzny. Podobnie twierdzi 65 proc konsumentów konsumentów grupie wiekowej po między 18-tym a 24 – tym rokiem życia. Dane opublikowane za 2004 rok wykazały, iż 53 proc 50 – 64 – latków twierdziło,iż poświęca coraz więcej czasu, w porównaniu do 2003 roku, na czynności związane z higieną osobistą. Podobnie twierdziło 28 proc konsumentów w grupie wiekowej po między 18-tym a 24 – tym rokiem życia. "Dojrzali konsumenci stanowią najważniejszą grupę konsumentów w sektorze produktów do higieny osobistej na najbliższy rok” twierdzi autor raportu Daniel Bone. "Ich wpływ będzie szczególnie silny na sektor kosmetyków kolorowych oraz na sektor produktów do pielęgnacji ciała. Ten drugi sektor będzie mocno uzależniony od sukcesu kampanii marketingowych produktów zwalczających oznaki czasu (tzw produktów typu anty-ageing).” Grupa ta jest jednocześnie najbardziej wymagającą grupą konsumentów docelowych. Dojrzali konsumenci z reguły są cynicznie nastawieni do działań marketingowych a konsumenci znajdujący się w grupie wiekowej po między 50 a 60 rokiem życia są szczególnie cyniczni. Namierzając tą szczególną grupę konsumentów, Datamonitor radzi, by zwrócić szczególną uwagę na zaufanie, realizm oraz szczerość jako podstawowe cech danej marki. "Główny nacisk musi być położony na skuteczność produktu. Dojrzali konsumenci pragną zrozumieć jaki mogą odnieść korzyści ze stosowania danego produktu, z przekazów marketingowych,” twierdzi Bone. Aby uzyskać zaufanie, producenci muszą zdać sobie sprawę z tego, iż konsumenci, w szczególności ci starsi, mają bardzie złożone pojęcie piękna. W miarę upływu lat, konsumenci lepiej reagują na reklamy przedstawiające ludzi w ich własnym wieku. Stąd też sukces kampanii marketingowej marki Dove koncernu Unilever, stawiającej czoła ogólnie przyjętemu wizerunkowi piękna oraz atrakcyjności fizycznej. Raport zatytułowany Seniors' Personal Care Occasions and Behaviours może zostać nabyty na stronie Datamonitor .

Oprac. Katarzyna Walczak. Źródło: Cosmetic Business

KOMENTARZE
Newsletter