Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Polska spółka technologiczna InventionMed, działająca w segmencie medycznym, rozpoczyna współpracę z HTC. Na mocy umowy firmy będą rozwijać technologię oraz sprzęt działający w wirtualnej rzeczywistości. Współpraca z globalnym koncernem usprawni działanie flagowego projektu spółki – innowacyjnego symulatora medycznego TutorDerm. Urządzenie zostało stworzone na potrzeby edukacji w dziedzinie dermatologii klinicznej i estetycznej.

 

 

Symulator medyczny TutorDerm to innowacyjny projekt wykorzystujący technologię wirtualnej rzeczywistości (VR), a także podwójnej imersji. Urządzenie pozwala na odwzorowanie procedur i działań, jakie należy wykonać przed, w trakcie i po zabiegu dermatologicznym. Rozwiązanie stworzone przez zespół InventionMed ma służyć edukacji przyszłych lekarzy dermatologów i specjalistów medycyny estetycznej.

– Współpraca z globalnym koncernem HTC to dla nas krok milowy w rozwoju TutorDerm. Specjalistyczne rozwiązania opracowane przez najwyższej klasy specjalistów w tej dziedzinie pozwolą na udoskonalenie urządzenia i przyśpieszenie jego komercjalizacji – komentuje Tomasz Kierul, Prezes Zarządu InventionMed S. A.

Spółka, przy współpracy z uczelniami, przeprowadza również testy urządzenia w warunkach klinicznych. Pierwszy program pilotażowy odbył się w grudniu, a udział w nim wzięli studenci z Collegium Medicum imienia Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy przy Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

– Za nami pierwszy program pilotażowy urządzenia TutorDerm. Projekt został bardzo dobrze przyjęty przez przyszłych specjalistów z dziedziny dermatologii i medycyny estetycznej, którzy mieli możliwość przetestowania najnowocześniejszego rozwiązania technologicznego. Wszystkie informacje uzyskane od przyszłych użytkowników symulatora, to cenna wiedza, która pomoże nam w pracach nad docelową wersją urządzenia – dodaje Tomasz Kierul

Masowa komercjalizacja TutorDerm zaplanowana jest na koniec I kw. 2020 r. a uzyskanie progu rentowności projektu TutorDerm najpóźniej w 2021 r. Spółka planuje także osiągnięcie poziomu 30% udziału przychodów ze sprzedaży zagranicznej na koniec 2020 r. na takich rynkach jak Europa Zachodnia, Stany Zjednoczone oraz rynki azjatyckie m.in. Japonia, Chiny, Malezja, Tajwan, gdzie buduje już swoją rozpoznawalność.

Spółka wzbudza zainteresowanie polskich inwestorów, jednocześnie staje się rozpoznawalna na rynku międzynarodowym. Obecnie trwają rozmowy z funduszem Hong Kong Kam Fung Group Company Limited. W planach spółki na pierwsze półrocze 2019 r. jest także przejście na Rynek Główny GPW.

KOMENTARZE
Newsletter