Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Inauguracja programu promocji branży kosmetycznej
10.08.2012
Inauguracja programu promocji branży kosmetycznej

Polska branża kosmetyczna będzie miała szansę pokazać się na rynkach zagranicznych. Ministerstwo Gospodarki wybrało branżę kosmetyczną jako jedną z 15 branż, budujących na rynkach zagranicznych Markę Polskiej Gospodarki. Właśnie rusza program promocji branży, a jego budżet wynosi ponad 9 mln zł.

14 września 2012 odbędzie się w Warszawie uroczysta inauguracja programu. W międzynarodowej konferencji udział wezmą polscy producenci kosmetyków, ich zagraniczni kontrahenci oraz dziennikarze. Udział w konferencji jest bezpłatny, jednak ilość miejsc ograniczona – rejestracji na wydarzenie można dokonywać na stronie www.polishcosmetics.pl

Zapytana o oczekiwania względem Programu Pani Marianna Wartecka, PR & Marketing Coordinatorw SPC House of Media, odpowiada Celem programu promocji branży kosmetycznej – jak i całego programu Marka Polskiej Gospodarki – jest zwiększenie wiedzy na temat polskich marek za granicą. Według badań przeprowadzonych przez MG, na świecie są tysiące polskich produktów, ale mało kto wie, że są z Polski. Dlatego chcemy zbudować silną pozycję polskich marek zagranicą oraz podnieść atrakcyjność inwestycyjną naszego kraju.

Program promocji branży kosmetycznej będzie trwać 3 lata i zostanie przeprowadzony na terenie: Chin, Brazylii, Stanów Zjednoczonych, Rosji, Ukrainy, Włoch, Niemiec, Turcji i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Podstawowe korzyści dla polskich przedsiębiorców to według Pani Warteckiej przede wszystkimzwiększenie eksportu, zdobycie nowych rynków, nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, promocja polskiej branży kosmetycznej jako całości i konkretnych marek, które się na nią składają.

Polscy przedsiębiorcy będą mieli okazję wzięcia udziału w szeregu przygotowywanych dla nich wydarzeń: wyjazdów na targi, pokazów produktów, misji gospodarczych, szkoleń. Zagraniczni dziennikarze i kupcy będą z kolei zapraszani do Polski na wizyty studyjne i spotkania z rodzimymi przedsiębiorcami. W ramach programu przeprowadzona zostanie także międzynarodowa kampania reklamowa.

Według Pani Marianny Warteckiej - polskie marki już są konkurencyjne w stosunku do renomowanych międzynarodowych producentów kosmetykówPolscy producenci już dziś dobrze sobie radzą na rynkach międzynarodowych, dlatego branża kosmetyczna została przez MG wybrana jako jedyna z priorytetowych polskich branż. Program ma tę konkurencyjność jeszcze podnieść.

Udział polskich producentów kosmetyków w programie jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Firmy otrzymać mogą zwrot 75% kosztów poniesionych w związku z udziałem w wydarzeniach programu. Przedsiębiorcy z branży kosmetycznej aktywnie korzystają z tej możliwości – do 6 sierpnia 2012 złożyli już 11 wniosków o dofinansowanie.

Program jest współfinansowany przez Ministerstwo Gospodarki oraz Unię Europejską.

 

red. Agata Lebiedowska

KOMENTARZE
news

<Listopad 2019>

pnwtśrczptsbnd
28
30
31
1
2
3
4
7
MEDmeetsTECH
2019-11-07 do 2019-11-07
9
40. Kongres i Targi LNE
2019-11-09 do 2019-11-10
10
11
15
16
17
22
23
24
27
28
29
30
1
Newsletter