Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Inauguracja programu promocji branży kosmetycznej
10.08.2012

Polska branża kosmetyczna będzie miała szansę pokazać się na rynkach zagranicznych. Ministerstwo Gospodarki wybrało branżę kosmetyczną jako jedną z 15 branż, budujących na rynkach zagranicznych Markę Polskiej Gospodarki. Właśnie rusza program promocji branży, a jego budżet wynosi ponad 9 mln zł.

14 września 2012 odbędzie się w Warszawie uroczysta inauguracja programu. W międzynarodowej konferencji udział wezmą polscy producenci kosmetyków, ich zagraniczni kontrahenci oraz dziennikarze. Udział w konferencji jest bezpłatny, jednak ilość miejsc ograniczona – rejestracji na wydarzenie można dokonywać na stronie www.polishcosmetics.pl

Zapytana o oczekiwania względem Programu Pani Marianna Wartecka, PR & Marketing Coordinatorw SPC House of Media, odpowiada Celem programu promocji branży kosmetycznej – jak i całego programu Marka Polskiej Gospodarki – jest zwiększenie wiedzy na temat polskich marek za granicą. Według badań przeprowadzonych przez MG, na świecie są tysiące polskich produktów, ale mało kto wie, że są z Polski. Dlatego chcemy zbudować silną pozycję polskich marek zagranicą oraz podnieść atrakcyjność inwestycyjną naszego kraju.

Program promocji branży kosmetycznej będzie trwać 3 lata i zostanie przeprowadzony na terenie: Chin, Brazylii, Stanów Zjednoczonych, Rosji, Ukrainy, Włoch, Niemiec, Turcji i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Podstawowe korzyści dla polskich przedsiębiorców to według Pani Warteckiej przede wszystkimzwiększenie eksportu, zdobycie nowych rynków, nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, promocja polskiej branży kosmetycznej jako całości i konkretnych marek, które się na nią składają.

Polscy przedsiębiorcy będą mieli okazję wzięcia udziału w szeregu przygotowywanych dla nich wydarzeń: wyjazdów na targi, pokazów produktów, misji gospodarczych, szkoleń. Zagraniczni dziennikarze i kupcy będą z kolei zapraszani do Polski na wizyty studyjne i spotkania z rodzimymi przedsiębiorcami. W ramach programu przeprowadzona zostanie także międzynarodowa kampania reklamowa.

Według Pani Marianny Warteckiej - polskie marki już są konkurencyjne w stosunku do renomowanych międzynarodowych producentów kosmetykówPolscy producenci już dziś dobrze sobie radzą na rynkach międzynarodowych, dlatego branża kosmetyczna została przez MG wybrana jako jedyna z priorytetowych polskich branż. Program ma tę konkurencyjność jeszcze podnieść.

Udział polskich producentów kosmetyków w programie jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Firmy otrzymać mogą zwrot 75% kosztów poniesionych w związku z udziałem w wydarzeniach programu. Przedsiębiorcy z branży kosmetycznej aktywnie korzystają z tej możliwości – do 6 sierpnia 2012 złożyli już 11 wniosków o dofinansowanie.

Program jest współfinansowany przez Ministerstwo Gospodarki oraz Unię Europejską.

 

red. Agata Lebiedowska

KOMENTARZE
Newsletter