II targi Uroda i Estetyka - Relacja
W przedostatni weekend listopada w łódzkiej hali Expo można było odwiedzać stoiska różnych firm działających w obszarach poświęconych urodzie i estetyce, zapoznać się ofertami firm kosmetycznych oraz poddać zabiegom.
Targom towarzyszyła dwudniowa konferencja naukowa zatytułowana " Kosmetologia w życiu człowieka ", której organizatorami był Zakład Kosmetologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi wraz z Wyższą Szkołą Fizjoterapii we Wrocławiu.
Bardzo silną grupę wśród tegorocznych wystawców stanowili Producenci sprzętu kosmetycznego. Dominowały jak zwykle sprzęty do odmładzania i usuwania nadmiaru tkanki tłuszczowej.
Bardzo ciekawym posunięciem marketingowym były pokazy m.in. makijażu permanentnego, wizażu i zabiegów kosmetycznych wykonywane przy stoiskach targowych. Każdy zwiedzający miał możliwość przyjrzenia się zabiegowi lub poddania mu się pod okiem profesjonalistów. Każdy mógł sprawdzić skuteczność preparatów lub zapytać o poradę ekspertów, istniała możliwość przebadania sobie np. skóry głowy.
Szczególnie chciałabym wyróżnić stanowiska niektórych firm. Wszystkie prezentowały się oczywiście jak najlepiej lecz niektóre wyróżniały się spośród całego bogactwa.
Na pierwszy ogień – Ziaja, stanowisko zaraz przy wejściu na targi. Bardzo bogata oferta, profesjonalnie, bez zbędnego blichtru. Słowem zgodnie z zasadą że dobra marka obroni się sama.
Kolejny wystawca który wyróżniał się na tle innych to Laboratorium biotechnologiczne 3-Helisa, zajmujące się badaniami i produkcją kosmetyków zawierających kolagen. Bardzo duża powierzchnia urządzona ze smakiem i profesjonalizmem, porady ekspertów i możliwość przetestowania kosmetyków.
Z nowości na wyróżnienie zasługuje stanowisko Eye Slices zajmujące się produkcją nowoczesnych kriożelowych płatków do oczu, które pojawią się w sprzedaży dopiero za kilka dni. Istniała więc możliwość wypróbowania ich oraz zakupienia zanim pojawią się na rynku.
Mimo dużej konkurencji oraz przewagi znanych marek na targach bardzo dobrze radziły sobie nowe firmy np. Perlamar, producent kosmetyków zawierających skarby z morskich głębin: perły lub kawior.
Dla zainteresowanych na targach swoje stanowiska miały także profesjonalne szkoły kosmetyczne, portale branżowe, wydawcy specjalistycznych czasopism m.in. Postępy Kosmetologii ale także producent olejków i innych produktów do aromaterapii. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie.
Na uwagę zasługiwało także stanowisko producenta kosmetyków inspirowanych starożytnym Egiptem, firma IKOS z siedzibą w Zgierzu. Miła i profesjonalna obsługa, kosmetyki bardzo dobrej jakości w eleganckich opakowaniach. Produkty zawierają substancje właściwościach przeciwstarzeniowych, dostępne są także specjalne linie dla cery z problemami. W sam raz dla współczesnej Kleopatry
Rozczarowaniem było dla mnie stanowisko Mary Kay. Malutkie, niepozorne, wciśnięte gdzieś pomiędzy 2 inne o wiele bardziej prestiżowo wyglądające stanowisko. Sprawiało wrażenie organizowanego na ostatnią chwilę: stoliczek, kilka krzesełek i wąska szafeczka z kosmetykami. Tak wielka marka powinna lepiej zadbać o swoje miejsce na tak ważnej imprezie.
Targi były bardzo profesjonalnie zorganizowane, różnorodne stanowiska, każdy mógł znaleźć coś dla siebie – zarówno profesjonalista, właściciel salonu SPA oraz zwykły klient, który szuka kosmetyków specjalnie dla swojej cery.
red. Aleksandra Sęda
KOMENTARZE