Według najnowszego raportu Haircare—Spain, opublikowanego przez Research and Markets, hiszpański rynek produktów do włosów właśnie przeżywa swój raptowny wzrost. Jest on wyraźnie podzielony na produkty pod względem oddziaływania na konkretny rodzaj włosów, kolor, pod względem funkcji, składników oraz dodatkowych korzyści. Według raportu, młode pokolenie zapoczątkowało modę na stylizowanie włosów. Również młodzi mężczyźni chętnie korzystają z produktów do pielęgnacji włosów. W rezultacie, w 2004 roku, hiszpański rynek detaliczny produktów do włosów został oszacowany na 856 milionów EUR (około 1.04 miliarda USD). Hiszpanie, używają produktów do pielęgnacji włosów i szamponów częściej niż inni klienci, ulegając wpływom reklam telewizyjnych. Pragną by te dostarczały im informacji o nowościach rynkowych. Osoby często myjące włosy różnymi rodzajami szamponów, chętniej niż inni słuchają radia, podczas gdy osoby korzystające z produktów do stylizacji zdecydowanie chętniej nabędą produkt, który widziały w reklamach.
Oprac. Katarzyna Walczak. Źródło: Cosmetics and toiletries
KOMENTARZE