Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Henkel ogłasza dobre wyniki w trzecim kwartale
20.11.2007
W trzecim kwartale 2007 roku Henkel odnotował sprzedaż w wysokości 3 358 mln euro, co w porównaniu z analogicznym kwartałem roku ubiegłego oznacza 3% wzrost. Wzrost organiczny sprzedaży osiągnął wysoce zadowalający poziom 6%.
Po raz kolejny przyczyniły się do tego wszystkie działy biznesowe firmy.

- Wzrost sprzedaży w wysokości 3% do poziomu 3 358 mln euro
- Silny wzrost organiczny sprzedaży w wysokości 6%
- Zysk operacyjny (EBIT): +12% do poziomu 359 mln euro
- Zysk netto za kwartał: +12,9% do poziomu 245 mln euro

Dział Środków Piorących i Czystości wypracował w tym okresie wzrost organiczny na poziomie 4,3%. Kontynuacja pozytywnego trendu w Dziale Kosmetyków Pielęgnacyjnych zaowocowała szczególnie dynamicznym wzrostem, kształtującym się na poziomie 7,3%. Dział Adhesives Technologies również odnotował wysokie tempo wzrostu i wyniosło ono 6,4%.

Dział Kosmetyków Pielęgnacyjnych osiągnął wzrost organiczny sprzedaży w wysokości 7,3% i znacznie przekroczył tempo wzrostu swoich segmentów rynku, z jeszcze większą dynamiką kontynuując pozytywny trend obserwowany w poprzednich dwóch kwartałach. Obok utrzymujących się dobrych wyników na rynkach kluczowych, szczególnie korzystne osiągnięcia odnotowano w Europie Wschodniej oraz Ameryce Łacińskiej.

W konsekwencji, zysk operacyjny wzrósł o 6,4% do poziomu 95 mln euro. Po korekcie o kursy walutowe tempo wzrostu wyniosło 8,7%. W sektorze kosmetyków do włosów w dalszym ciągu notowano znaczący wzrost. Firma wzmocniła swoją pozycję rynkową w kategoriach kolorantów, kosmetyków do pielęgnacji oraz stylizacji włosów. Sektor środków do pielęgnacji ciała nadal odnotowywał dobre wyniki, szczególnie dzięki wprowadzeniu na rynek nowych produktów w ramach marek Fa i Dial.

Na wyniki w sektorze dezodorantów znaczący wpływ miał relaunch marki Right Guard na rynku brytyjskim. Sektor kosmetyków do pielęgnacji skóry korzystał z dobrych wyników najważniejszej marki, Diadermine, co pozwoliło na dalsze wzmocnienie pozycji rynkowej w Europie. Ten sukces osiągnięto głównie dzięki relaunchowi linii Diadermine Lift+ oraz wprowadzeniu na rynek linii kosmetyków premium - Diadermine Age ExCellium. W sektorze środków higieny jamy ustnej wysiłki skoncentrowano na wprowadzeniu na rynki międzynarodowe preparatu Theramed Titan Fresh. Sektor produktów dla salonów fryzjerskich osiągał bardzo dobre wyniki we wszystkich regionach. Linia pielęgnacyjna Bonacure odnotowała wysoce zadawalające tempo wzrostu, a marka SEAH również osiągnęła dalszy wzrost po jej relaunchu.

Źródło: henkel.pl
KOMENTARZE
Newsletter