Firma Nu skin odkryła nową przyczynę starzenia skóry
20.05.2008
Firma Nu Skin zidentyfikowała wcześniej nieznaną przyczynę starzenia skóry. Ma to zainspirować firmę do opracowania preparatu, który będzie walczył ze zmarszczkami, zanim się one pojawią.

Naukowcy z Nu Skin i Purdue University zaprezentowali swoje odkrycie – enzym arNOX produkujący wolne rodniki - na International Investigative Dermatology w Japonii
Ekspozycja na słońce i dym papierosowy są dobrze znanymi zewnętrznymi źródłami wolnych rodników i przyczyną przedwczesnego starzenia skóry. Do tej pory niewiele jednak było wiadomo o wewnętrznych przyczynach starzenia skóry. Odkryty przez Nu Skin enzym arNOX, należący do nowo-odkrytych białek ECTO-NOX, generuje jon ponadtlenkowy na powierzchni komórek, który uszkadza sąsiadujące komórki, lipoproteiny i inne składniki macierzy pozakomórkowej, np. kolagen i elastynę. Enzym ten jest obecny i aktywny w komórkach, a jego aktywność wzrasta w wieku 45-70 lat.

Rzeczniczka firmy Helen Knaggs mówi: „Jeśli zdołamy rozwinąć innowacyjną drogą, aby zahamować aktywność arNOX i zapobiec produkcji wolnych rodników, wtedy równocześnie będziemy mogli zapobiegać szkodom powodowanym przez wolne rodniki pochodzącymi zarówno z zewnętrznych jak i wewnętrznych źródeł”.

Źródło: www.cosmeticsdesign-europe.com