Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
DAX COSMETICS MA 20 LAT! 2004 - nowe inwestycje i ciągłe doskonalenie
27.09.2004
DAX COSMETICS – INNOWACYJNY WIZERUNEK „DWUDZIESTOLATKI” DAX Cosmetics to jedna z czołowych polskich firm kosmetycznych. Została założona 20 lat temu przez doświadczonych farmaceutów i pracowników naukowych Wydziału Farmacji Akademii Medycznej w Warszawie, obecnie właścicieli i prezesów firmy - Jacka Majdaxa i Wojciecha Szulca. DAX Cosmetics oferuje wysokiej jakości produkty oparte na własnych, oryginalnych recepturach, które powstają na bazie najnowszych osiągnięć światowej kosmetologii. Jest to możliwe dzięki specjalistycznemu zapleczu. Siłą firmy są własne laboratoria: badawczo-rozwojowe, mikrobiologiczne i fizykochemiczne oraz doświadczony zespół badawczy zajmujący się opracowywaniem nowych receptur. DAX Cosmetics skupia się na innowacjach, a szczególnie na poszukiwaniu i wykorzystywaniu w swoich preparatach nowych interesujących składników i technologii. Dzięki temu firma już wielokrotnie była prekursorem w stosowaniu nowoczesnych rozwiązań na polskim rynku kosmetycznym. „Mając na uwadze wysoką jakość wzorujemy się na standardach farmaceutycznych – mówi prezes firmy Wojciech Szulc - Wpływ na to ma również fakt, że ja i mój wspólnik - wiceprezes firmy Jacek Majdax – jesteśmy farmaceutami, dlatego nasze podejście do spraw higieny i bezpieczeństwa podczas całego procesu powstawania produktu jest ostre. Warunki pracy w dziale produkcji spełniają farmaceutyczne wymogi GMP (Good Manufacturing Practice). Nadzór higieniczny i badania fizykochemiczne wyrobów, surowców i opakowań są prowadzone w naszych laboratoriach kontroli jakości, zgodnie z europejskimi standardami jakości i normami branży kosmetycznej. Aby mieć całkowitą pewność co do skuteczności i bezpieczeństwa preparatu, prowadzone są zawsze cykle badań w zewnętrznych instytutach specjalistycznych i placówkach laboratoryjnych. Warto również podkreślić, że produkty DAX Cosmetics nie są testowane na zwierzętach oraz nie zawierają składników pochodzących z tkanek zwierzęcych.” DAX Cosmetics specjalizuje się w kosmetykach pielęgnacyjnych do twarzy i do ciała oraz w kosmetykach do opalania. Są to preparaty powszechnego stosowania, dostępne w drogeriach, aptekach i sklepach w całej Polsce. Swoje produkty firma tworzy samodzielnie od początku do końca: od idei nowego produktu, poprzez opracowanie własnej receptury, aż do zaprojektowania opakowań. Siedziba DAX Cosmetics mieści się w Duchnowie koło Warszawy, z dala od aglomeracji miejskich. Znajduje się tam biuro, nowoczesne laboratoria, magazyny oraz zakład produkcyjny, który miesięcznie wytwarza około 70 ton kosmetyków. Firma zatrudnia 150 osób, w tym doświadczonych specjalistów w dziedzinie biologii, chemii i farmacji. JUBILEUSZOWE INWESTYCJE: CERTYFIKAT ISO, MARKA PERFECTA, NOWE LOGO „20 lat doświadczeń, analiza naszej oferty oraz zmiany w otoczeniu sektora kosmetycznego skłoniły nas do nowych inwestycji – mówi Jacek Majdax, wiceprezes - W celu budowania bardziej spójnej propozycji dla różnych grup konsumentów wprowadziliśmy po raz pierwszy w historii naszej firmy odrębną markę PERFECTA. Od początku roku DAX Cosmetics ma także nowe, bardziej rozpoznawalne logo. Zaś w czerwcu uzyskaliśmy certyfikat Zarządzania Jakością ISO 9001:2000.” Certyfikat Zarządzania Jakością ISO 9001:2000 System Zarządzania Jakością w DAX Cosmetics obejmuje cały zakres działania i organizacji spółki. Dotyczy projektowania, produkcji i sprzedaży kosmetyków. Zarządzanie przez jakość to sposób zarządzania firmą w sposób skoncentrowany na jakości, współpracy z klientem, oparty na planowanych, systematycznych i udokumentowanych działaniach. Certyfikat ISO 9001:2000 jest gwarancją dla klienta, że wszystkie procesy w firmie przebiegają zgodnie z europejskimi standardami i są szczegółowo udokumentowane, a wysoka jakość i ciągłe doskonalenie są głównymi wartościami firmy. Zgodnie z normami ISO, w DAX Cosmetics dużą wagę przykłada się do tzw. działań zapobiegawczych, dzięki którym w całym obszarze tworzenia produktu zapobiega się potencjalnym problemom poprzez wcześniejsze ich identyfikowanie i eliminowanie ich potencjalnych przyczyn. PERFECTA - pierwsza odrębna marka W celu zbudowania bardziej spójnej propozycji dla różnych grup konsumentów i uporządkowania oferty, na początku roku 2004 firma wprowadziła nową markę PERFECTA - kosmetyki dla kobiet łączących życie zawodowe i rodzinne, które w każdej sferze życia chcą być perfekcyjne. Są świetnie zorganizowane, jednak zwykle zbyt zabiegane, by mieć wystarczająco dużo czasu dla siebie. Właśnie dlatego mają wysokie wymagania co do jakości używanych kosmetyków, a w swoich wyborach kierują się sprawdzonymi, niezawodnymi składnikami i jakością marek, które gwarantują skuteczną pielęgnację. Marka PERFECTA obejmuje linie kosmetyków pielęgnacyjnych o bardzo dobrej jakości i konkurencyjnej cenie, oparte na znanych i sprawdzonych składnikach aktywnych. Szeroka gama produktów pozwala na indywidualne dobranie programu pielęgnacyjnego dostosowanego do potrzeb każdego rodzaju skóry i wieku odbiorcy. Nowa marka rozwija się bardzo dynamicznie. W pierwszej połowie roku wprowadzono aż 6 linii sygnowanych logo PERFECTY: antybakteryjną PERFECTA Czysta Cera, przeciwzmarszczkowe PERFECTA Age Control 45+/ Aktywna Soja i PERFECTA Age Control 35+/ BotoxEffect, nawilżającą PERFECTA HydroMax, oczyszczającą PERFECTA Clean&Care oraz zestaw maseczek i pilingu w saszetkach PERFECTA Beauty System. Drugą połowę roku inaugurują wrześniowe premiery: PERFECTA Cera Wrażliwa i PERFECTA Cera Naczynkowa. Pozostałe produkty funkcjonują w ramach marki DAX Cosmetics. Obejmuje ona m.in. luksusowe produkty szczególnie zaawansowane, oparte na światowych nowinkach surowcowych oraz innowacyjnej recepturze (m.in. wielokrotnie nagradzane przez specjalistów w dziedzinie kosmetologii serie: Model Bioenergia, Re-lipid, Fitolift). Marką DAX Cosmetics sygnowana jest również seria słoneczna, na którą składa się 27 preparatów ochronnych do opalania i po opalaniu. Łącznie w portfolio firmy znajduje się obecnie 21 linii kosmetycznych (130 produktów). Nowe logo Z początkiem roku firma DAX Cosmetics zyskała nowe, lepiej widoczne i czytelne logo. To jeden z elementów strategii, która ma doprowadzić do wzmocnienia świadomości marki. Jest to już trzecia mutacja logo w dwudziestoletniej historii firmy, jednak po raz pierwszy zdecydowano się położyć wizualny nacisk tylko na pierwszy człon „DAX”, zgodnie z tym, jak nazywa firmę większość klientów – krótko, łatwo i bez komplikacji z wymową. OD POCZĄTKÓW DO TERAŹNIEJSZOŚCI Firma DAX Cosmetics powstała w 1984 roku. Jej założyciele, Jacek Majdax i Wojciech Szulc, poznali się w trakcie studiów i wspólnej pracy na Akademii Medycznej w Warszawie na Wydziale Farmacji. Obaj prowadzili zajęcia dydaktyczne i pracę naukową z zakresu technologii stałych postaci leków, maści i kremów leczniczych. Wspólnie rozpoczęli badania nad pierwszym kosmetykiem – półtłustym kremem pielęgnacyjnym. Tak powstał preparat, który zapoczątkował serię Natura oraz pomysł na firmę produkującą zdrowe kosmetyki oparte na naturalnych surowcach. Początkowo właściciele firmy samodzielnie opracowywali receptury, badali jakość, zajmowali się produkcją, dystrybucją i finansami. Dopiero w 1985 roku zostali zatrudnieni pierwsi pracownicy. Do końca lat 80-tych firma bardziej była znana poza granicami Polski. Większość produkcji stanowił eksport, głównie na rynki wschodnie, a także do Wielkiej Brytanii. Okres transformacji gospodarczej był dla DAX Cosmetics, podobnie jak dla wielu innych polskich firm, trudnym wyzwaniem. Eksport, który wówczas stanowił 80% całej produkcji firmy stał się nieopłacalny, a rynek krajowy przeżywał okres fascynacji produktami zagranicznymi. Dlatego na początku lat 90-tych nastąpił zwrot w polityce firmy. Sprawą nadrzędną stało się pozyskanie rynku krajowego. Nie było to łatwe, ponieważ konkurencja była ogromna zarówno ze strony polskich producentów, jak i firm zagranicznych. Mimo trudnych warunków, DAX Cosmetics postanowił stworzyć kosmetyki, które mogłyby skutecznie konkurować na rynku. Od tej pory firma skoncentrowała się na opracowywaniu własnych receptur uwzględniających najnowsze osiągnięcia w kosmetologii. Wtedy właśnie DAX Cosmetics jako pierwsza polska prywatna firma kosmetyczna otworzyła w 1990 roku własne laboratorium badawcze. Od tego momentu firma wielokrotnie była prekursorem na polskim rynku kosmetycznym w stosowaniu nowoczesnych rozwiązań surowcowych i technologicznych. Od roku 1992 DAX Cosmetics rozkwita. Kolejne innowacyjne nowości wzmacniają wizerunek firmy jako firmy nowoczesnej, kładącej nacisk na wysoką jakość preparatów. Ważnym elementem sprzyjającym sukcesowi była też odpowiednia polityka cenowa: wysokiej jakości kosmetyki miały i mają ceny dopasowane do możliwości większości polskich konsumentów. Kolejnym ważnym momentem w historii firmy było otwarcie w 2001 roku nowoczesnej siedziby w Duchnowie koło Warszawy. Zaplecze laboratoryjne poszerzono o własne laboratorium mikrobiologiczne badające czystość surowców, wyrobów i środowiska produkcyjnego. Zakład produkcyjny wyposażono w najlepszy sprzęt, który w miarę rosnących potrzeb jest uzupełniany. Rozbudowano eksport na kolejne rynki. W roku integracji Polski z Unią Europejską DAX Cosmetics uzyskał certyfikat jakości ISO, który jest mocną kartą przetargową w dalszym rozwoju. OSIĄGNIĘCIA I NAGRODY Własne laboratorium ze zdolnym zespołem badawczym, który bierze udział w zagranicznych szkoleniach i prezentacjach producentów najnowszych komponentów kosmetycznych oraz regularnie odwiedza międzynarodowe targi, a także dostęp do najlepszych surowców z całego świata, szybko dały rezultaty w postaci skutecznych preparatów o innowacyjnych recepturach. Jednym z wyróżników DAX Cosmetics jest to, że w recepturach firmy często znajdują się składniki zastosowane po raz pierwszy w Polsce, a oferowane kosmetyki są novum na rynku. Tak było m.in. w przypadku modelująco-energetyzującej serii Model Bioenergia z Bioplazmą, która jako składnik jest nowinką nawet na skalę światową. W skład tej serii wchodzą pierwsze polskie preparaty o konkretnym przeznaczeniu – eliksir na krótkie noce oraz krem wyszczuplający twarz, szyję i podbródek. Dotychczas pojedyncze na polskim rynku produkty o podobnym działaniu były oferowane przez firmy zagraniczne i po zdecydowanie wyższej, dla większości konsumentów wręcz nieosiągalnej cenie. Znakiem sukcesu są nagrody. Od początku lat 90-tych DAX Cosmetics zbiera co roku kilka nagród, zarówno przyznawanych przez specjalistów w dziedzinie kosmetologii, jak i przez konsumentów. OBECNA POZYCJA FIRMY NA RYNKU I PLANY ROZWOJU W ciągu 20 lat istnienia firma przeistoczyła się z kilkuosobowej spółki w liczącego się na rynku producenta, z sukcesami konkurującego z najlepszymi polskimi firmami i zagranicznymi koncernami. Innowacyjne podejście do tworzenia kosmetyków gwarantujące ich wysoką skuteczność sprawiło, że DAX Cosmetics darzony jest zaufaniem klientów, czego odzwierciedleniem są bardzo dobre wyniki firmy. W 2003 roku do DAX Cosmetics należało 5,8% wartości rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy (wzrost o ok. 8% w stosunku do roku 2002), a w sezonie maj-sierpień 2003 firma umocniła pozycję wicelidera rynku kosmetyków do opalania zwiększając udział ilościowy do 16,6% (wzrost o ok. 33% względem analogicznego okresu 2002) oraz zajęła III miejsce w rynku preparatów po opalaniu z 13,5% udziałem ilościowym (źródło: MEMRB). Obrót w roku 2003 utrzymał się na wysokim poziomie roku 2002. Jest to bardzo dobry wynik zważywszy ogólnie słabą kondycję branży w ubiegłym roku oraz bardzo wysoki wzrost całościowej sprzedaży firmy odnotowany w 2002 roku - o 12,2% (dla produktów całorocznych o 8,5%, a dla kosmetyków do opalania o 31,9%). Strategia rozwoju firmy DAX Cosmetics opiera się o kilka głównych punktów. Przede wszystkim wzmocnienie świadomości marki DAX Cosmetics oraz budowanie silnych marek w różnych segmentach cenowych i konsumenckich, a także rozwój dystrybucji, nie wyłączając nowych kanałów. Celem jest umacnianie pozycji rynkowej i dalszy wzrost udziałów w rynku kosmetyków do pielęgnacji twarzy oraz w rynku preparatów do opalania. Rozwój firmy wiąże się również z rozwojem eksportu. DAX Cosmetics jest obecny w USA oraz na Litwie (własne przedstawicielstwo), w Czechach i na Słowacji. W planach jest wejście na pozostałe rynki wschodnie oraz rynki Węgier, Rumunii i Dalekiego Wschodu. JAK W RODZINIE Tym, co wyróżnia DAX Cosmetics na dzisiejszym rynku jest przyjazna pracownikom kultura firmy. Panuje atmosfera szacunku wobec siebie. Dzięki właściwej rekrutacji nie ma tu problemu nadmiernej rotacji, która utrudnia płynność procesów w firmie. Oprócz nowych osób - młodych i perspektywicznych, w DAX Cosmetics bardzo wiele osób pracuje ponad 10 lat. Często zatrudnieni jako młodzi świeżo po szkołach, zdobywali tu pierwsze szlify, teraz są już doświadczonymi pracownikami, dobrze znającymi firmę. Wpływ na to ma rodzinna polityka firmy. Kobiety po urlopach wychowawczych normalnie wracają do pracy z faktycznym zachowaniem wszelkich praw wynikających z Kodeksu Pracy. Przez te wszystkie lata firma dopracowała się sporej gromadki maluchów, które na święta zawsze dostają prezenty od Św. Mikołaja. Wpływ pozytywnej atmosfery widoczny jest w stosunku do pracy i zaangażowaniu. „Zaufanie kierownictwa do pracowników i pracowników do kierownictwa jest wielką wartością firmy – mówi wiceprezes Jacek Majdax – Pozytywne efekty długofalowe są nieocenione. Staramy się też wykorzystywać okazje do wspólnego świętowania i myślę, że to bardzo jednoczy zespół”.

Jagna Dyżakowska, DAX COSMETICS
KOMENTARZE
news

<Kwiecień 2020>

pnwtśrczptsbnd
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
Newsletter