Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
CosmeticBusiness Poland potwierdza swoją pozycję największych targów dla polskiego przemysłu kosmetycznego

Czwarta edycja CosmeticBusiness Poland, która odbyła się w dniach 25 i 26 września br., potwierdziła, iż targi te stanowią najważniejsze w Polsce miejsce spotkań dla dostawców produktów i usług dla branży kosmetycznej i detergentowej. W ramach CosmeticBusiness Poland oraz odbywających się równocześnie targów HPCI Home and Personal Care Ingredients Exhibition and Conference blisko 300 wystawców oraz reprezentowanych przez nich firm i marek zaprezentowało najnowszą ofertę dla przemysłu kosmetycznego i detergentowego, w tym surowce, maszyny, opakowania, etykiety oraz usługi laboratoryjne i doradcze. Towarzyszący targom CosmeticBusiness Poland program konferencji poruszał aktualną tematykę, prezentując m.in. nadchodzące trendy w branży kosmetycznej oraz wpływ polityki zrównoważonego rozwoju na przemysł kosmetyczny.

 

– Targi CosmeticBusiness Poland, w połączeniu z targami HPCI, ugruntowały swoją pozycję na polskim rynku kosmetycznym jako profesjonalna platforma spotkań dla branży dostawców dla przemysłu kosmetycznego – mówi Markus Geisenberger, Dyrektor Generalny Leipziger Messe GmbH i dodaje – Profil naszych targów, zakładający prezentację kompleksowej oferty dla całej branży kosmetycznej i detergentowej, cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony właścicieli marek i producentów kosmetyków pochodzących nie tylko z Polski, ale z całej Europy. W tym roku odnotowaliśmy kolejny wzrost liczby wystawców oraz odwiedzających pochodzących z zagranicy, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu przedsiębiorstw z Europy dynamicznie rozwijającym się polskim rynkiem kosmetycznym. Targi CosmeticBusiness Poland stanowią idealne miejsce spotkań wspierające dalszy jego rozwój.

 

Termin obowiązkowy dla polskiego przemysłu kosmetycznego

Podczas czwartej edycji targów CosmeticBusiness Poland oraz odbywających się równocześnie targów HPCI odwiedzający mogli zapoznać się z najbardziej różnorodną, jak do tej pory, ofertą prezentowaną przez tegorocznych wystawców. Najnowsze rozwiązania dla branży kosmetycznej oraz aktualną ofertę przedstawiło w sumie 300 wystawców i reprezentowanych przez nich firm i marek (2018 r. – 280). Producenci kosmetyków i właściciele marek mieli możliwość zapoznania się z całym łańcuchem dostaw dla przemysłu kosmetycznego – od surowców, przez produkcję, maszyny, usługi i opakowania.

Wśród odwiedzających tegoroczną edycję 85% stanowili przedstawiciele branży pochodzący z Polski. Pozostałe 15% to goście z zagranicy, łącznie aż z 30 krajów (2018 r. – 27), m.in. z Niemiec, Litwy, Ukrainy, Włoch, Rosji, Estonii i Węgier, co potwierdza wzrost międzynarodowego charakteru targów.

Katarzyna Piątek, Dyrektor Generalna, Polpak Packaging ocenia – W tym roku wystawialiśmy się na targach CosmeticBusiness Poland po raz drugi z rzędu i możemy powiedzieć, że impreza ta jest dla nas jedną z ważniejszych w Polsce platform spotkań dla naszej branży – potwierdził to po raz kolejny nasz udział w tegorocznej edycji. Na naszym stoisku gościliśmy kilkuset odwiedzających, co zaowocowało ciekawymi rozmowami z firmami, z którymi do tej pory jeszcze nie współpracowaliśmy. Już teraz widzimy potencjał na długofalową współpracę z częścią z nich. Zaskoczyła nas duża liczba odwiedzających z Europy Zachodniej. Wśród odwiedzających nasze stoisko połowa gości pochodziła z Polski, a druga połowa z zagranicy. Naszymi odwiedzającymi byli przedstawiciele firm produkujących kosmetyki lub detergenty, a więc dokładnie potencjalni odbiorcy naszych produktów.


Sprawdzona koncepcja i udane rozmowy biznesowe

Od swojej premiery targi CosmeticBusiness Poland w połączeniu z targami HPCI, stanowią najważniejszą w Polsce imprezę wystawienniczą dla branży dostawców dla przemysłu kosmetycznego oraz właścicieli marek i producentów kosmetyków. Klarowna koncepcja stworzenia profesjonalnej platformy, prezentującej w jednym miejscu i czasie pełną ofertę dla produkcji kosmetyków i detergentów – od surowców, projektu produktu, poprzez jego produkcję, maszyny, usługi, aż po opakowania, przynosi teraz oczekiwany rezultat.

W tym roku targi odwiedziło ponad 1 500 przedstawicieli branży kosmetycznej i detergentowej, z czego 22% stanowili właściciele zakładów kosmetycznych i prezesi, co czwarta osoba reprezentowała dział badawczo-rozwojowy, natomiast 10% stanowili przedstawiciele działów zaopatrzenia, a kolejne 10% przedstawiciele działów zarządzania produkcją i marketingu.

Wystawcy tegorocznej edycji byli bardzo zadowoleni z jakości przeprowadzonych rozmów biznesowych. Petra Liebert, Manager ds. Eksportu w wystawiającej się w tym roku po raz pierwszy firmie PACKIT GmbH, podsumowuje – Zdecydowaliśmy się na udział w targach CosmeticBusiness Poland, ponieważ chcieliśmy umocnić naszą pozycję na rynku Europy Wschodniej. Od wielu lat bierzemy udział w targach CosmeticBusiness w Monachium, dzięki czemu bardzo dobrze znamy koncepcję tej imprezy i dlatego postanowiliśmy wystawić się również na warszawskiej odsłonie tych targów. Bardzo pozytywnie zaskoczyło nas to, że udało nam się nawiązać wiele nowych kontaktów biznesowych, a także przeprowadzić bardzo konkretne i konstruktywne rozmowy handlowe z wysoko wykwalifikowanymi specjalistami z branży. Ucieszyła nas bardzo obecność na naszym stoisku m.in. firm z Polski, Litwy czy Łotwy. Jeśli część nawiązanych przez nas kontaktów przełoży się na wiążącą współpracę nie widzę przeszkód, abyśmy wzięli udział również w przyszłorocznej edycji targów.

 

Zrównoważony rozwój i innowacyjne rozwiązania dla przemysłu

– Istotnym elementem naszych targów jest bogaty merytorycznie program konferencji – relacjonuje Ivonne Simons, Dyrektor Targów CosmeticBusiness Poland. – Odwiedzający mieli możliwość wzięcia udziału w prelekcjach odbywających się w ramach targów CosmeticBusiness Poland oraz w konferencjach towarzyszących targom HPCI: Technical Seminars i Scientific Conference. W sumie przedstawionych zostało 35 prelekcji, których tematyka skupiona była przede wszystkim na zagadnieniach związanych z nadchodzącymi trendami w branży kosmetycznej oraz z wprowadzeniem polityki zrównoważonego rozwoju do przemysłu kosmetycznego.

Pierwszego dnia targów firma Euromonitor International w swojej prezentacji „Zrównoważony rozwój w przemyśle kosmetycznym: światowe trendy i siła napędowa" zaprezentowała trendy w globalnym i regionalnym rozwoju branży kosmetycznej oraz zmiany zachodzące w wartościach konsumenckich. Aktualne informacje dotyczące tematyki związanej ze zrównoważonym rozwojem przedstawione zostały również m.in. na wykładzie o trendach w materiałach samoprzylepnych do etykietowania (Avery Dennison Polska), w prezentacji na temat certyfikowanych kosmetyków naturalnych (Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A.), a także na wykładzie przybliżającym typy materiałów i opakowań przyjaznych środowisku (Unicom International).

W ramach wystawy specjalnej „The green way of cosmetics" przedstawione zostały przykłady rozwiązań wykorzystywanych przy produkcji opakowań zgodnych z zasadą zrównoważonego rozwoju. Firma Unicom pokazała opakowania wykonane z w 100% biodegradowalnego materiału PLA, firma Polpak przedstawiła dozownik zawierający 15% plastiku pochodzącego z recyklingu, natomiast firma Altus zaprezentowała najnowszą technologię uszlachetniania opakowań umożliwiającą efektywne zużycie energii. Innowacyjne koncepcje ponownego napełniania pojemników kosmetycznych i środków czystości zaprezentowane zostały przez firmę Cosmetomat oraz Invanto.

Kolejna edycja targów CosmeticBusiness Poland odbędzie się w dniach od 7 do 8 października 2020 r. na terenie Warszawskiego Centrum EXPO XXI.

KOMENTARZE
Newsletter