Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
CosmeticBusiness 2024 potwierdzają wiodącą pozycję na rynku
CosmeticBusiness 2024 potwierdzają wiodącą pozycję na rynku

Tegoroczne CosmeticBusiness, ostatnie przed wakacyjną przerwą międzynarodowe targi dla przemysłu kosmetycznego, były dla właścicieli marek i producentów kosmetyków okazją do biznesowych spotkań z dostawcami opakowań, surowców i usług produkcyjnych z całego świata. Ponad 418 wystawców z 23 krajów prezentowało w dniach od 5 do 6 czerwca br. najnowsze produkty i innowacyjne rozwiązania dla branży. W sektorze INNOVATION CORNER miały miejsce liczne prezentacje i wykłady, a w gronie prelegentów znalazły się znane osobistości, m.in. Alicia Lindner z BÖRLIND czy Birgit Huber z IKW.

 

– Tegoroczna edycja targów CosmeticBusiness cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem zarówno wśród wystawców, jak i odwiedzających. Monachium posiada idealną lokalizację do organizacji targów kosmetycznych. Przedstawiciele branży z sąsiadujących krajów, takich jak Austria, Szwajcaria, Włochy i Hiszpania, mogą dojechać do nas w ciągu kilku godzin. Na targach panuje zawsze wyjątkowa atmosfera, która sprzyja nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych, omawianiu konkretnych projektów oraz podpisywaniu kontraktów. Właśnie ta wyjątkowość definiuje charakter naszej imprezy – podsumowuje Markus Geisenberger, dyrektor zarządzający Leipziger Messe GmbH.

Liczne grono nowych wystawców z całego świata

Hasłem przewodnim minionej edycji CosmeticBusiness było „Where Beauty Starts”, które w pełni oddaje misję targów. Na powierzchni trzech hal wystawienniczych w monachijskim centrum wystawienniczym MOC najnowsze rozwiązania dla produktów kosmetycznych, w tym surowce, usługi laboratoryjne, usługi produkcji na zlecenie i usługi konfekcjonowania, a także maszyny oraz opakowania, zaprezentowało 418 wystawców z 23 krajów. W tym roku po raz pierwszy wśród wszystkich zgłoszonych wystawców ponad 40% stanowiły przedsiębiorstwa pochodzące spoza Niemiec. Do grona nowych wystawców należało w sumie 40 firm. Wiele z nich skorzystało z ciekawej oferty FirstTimer umożliwiającej sprawdzenie wśród odwiedzających zainteresowania oferowanymi produktami na niewielkiej, w pełni zabudowanej powierzchni wystawienniczej. Targi odwiedzili przedstawiciele branży kosmetycznej z 47 krajów. W sektorze INNOVATION CORNER zlokalizowane były natomiast stoiska start-upów z Niemiec, Austrii i Wielkiej Brytanii.

Sukces wystawców

Według przeprowadzonej przez niezależną firmę Gelszus Messe-Marktforschung ankiety 89% wystawców pozytywnie oceniło swój udział w targach oraz realizację założonych celów. Bardzo wysoko, bo aż na 96%, oceniona została decyzyjność gości targowych. Wśród ankietowanych 9 z 10 wystawców oczekuje, że nawiązane podczas targów kontakty przełożą się na konkretne zlecenia i stałą, wiążącą współpracę.

– Targi CosmeticBusiness stanowią istotne miejsce spotkań biznesowych w tym regionie. Na naszym stoisku gościmy zarówno stałych, jak i nowych klientów, z którymi prowadzimy bardzo intensywne rozmowy biznesowe, omawiamy nowe projekty oraz pracujemy nad konkretnymi rozwiązaniami. W tym roku naszym celem było przeprowadzenie rozmów z większym gronem przedstawicieli marek niż w roku ubiegłym i udało nam się go zrealizować już podczas pierwszego dnia targów. W porównaniu do innych imprez targowych CosmeticBusiness umożliwiają prowadzenie rozmów w spokojnej atmosferze, bez żadnego pośpiechu. Dzięki temu odwiedzający mają więcej czasu na to, aby bardziej szczegółowo omówić warunki ewentualnej współpracy. Jakość przeprowadzonych rozmów jest tutaj zdecydowanie wyższa, gdyż nie kończą się one tylko ogólnym przedstawieniem firmy. Mamy czas i przestrzeń na intensywne omawianie już konkretnych projektów – ocenia Cavit Onur, Brand Owner Manager firmy Holmen Iggesund

– CosmeticBusiness stanowią dla nas istotną imprezę targową, na której mamy okazję osobiście porozmawiać z naszymi stałymi klientami, a także nawiązać nowe kontakty biznesowe. Dużym plusem imprezy jest fakt, iż można tutaj spotkać szerokie grono dostawców dla przemysłu kosmetycznego – począwszy od producentów surowców, poprzez produkcję kontraktową, na producentach opakowań kończąc. Po raz kolejny mieliśmy możliwość przeprowadzenia wielu interesujących rozmów handlowych, z których jesteśmy bardzo zadowoleni. Za każdym razem atmosfera panująca podczas targów jest bardzo przyjazna i sprzyjająca wzajemnej wymianie wiedzy oraz omawianiu istotnych kwestii związanych z planowaną współpracą – dodaje Bettina Barlog, Senior Business Development Manager Beauty Care w SEPPIC GmbH.

Zadowolona ze swojego udziału w CosmeticBusiness jest także wystawiająca się po raz pierwszy firma Gustav Grolman – Wśród firm odwiedzających nasze stoisko w tym roku przeważały małe i średnie przedsiębiorstwa, co z naszego punktu widzenia jest zadowalające, gdyż zależy nam bardziej na współpracy z dziesięcioma małymi firmami niż jedną dużą – mówi Sabine Schlöglmann, Technical Sales Manager Personal Care w Gustav Grolman Group.

Również firma Frapak wyraziła swoje zadowolenie z udziału w tym wydarzeniu. Holger Weidl, prokurent w firmie Frapak GmbH, raportuje: – Wśród odwiedzających CosmeticBusiness aż 80% stanowią osoby, które dokładnie wiedzą, czego poszukują, co nie zdarza się na wielu innych imprezach wystawienniczych. W firmie Frapak pracuję już od 2008 r. i znam targi CosmeticBusiness od samego początku. Koncepcja targów jest bardzo trafiona i życzylibyśmy sobie więcej tego typu imprez organizowanych również w innych krajach.

Polska na CosmeticBusiness

Targi CosmeticBusiness od lat cieszą się dużym zainteresowaniem wśród polskich dostawców dla przemysłu kosmetycznego. Mimo iż niemieckojęzyczny rynek kosmetyczny nie należy do najłatwiejszych, a nawiązanie współpracy wymaga dużej cierpliwości i konsekwencji w działaniach marketingowych, wielu krajowych dostawców odnosi sukcesy na tym rynku. Magdalena Lafuente, prezes zarządu firmy Targi Lipskie Polska, będącej oficjalnym polskim przedstawicielstwem organizatora, podkreśla: – Cieszę się bardzo z tego, że na tegorocznej edycji CosmeticBusiness obecnych było wielu nowych polskich wystawców. Zawsze trzymam mocno kciuki za udaną premierę, ale również za każdym razem powtarzam, że jednorazowa obecność na targach rzadko kończy się odniesieniem natychmiastowego sukcesu. Prawie 80% wystawców targów CosmeticBusiness stanowią stali dostawcy, którzy są silnie zakorzenieni w tym regionie. Wejście i zaistnienie na tak bardzo hermetycznym rynku wymaga cierpliwości, dużej pracy i konsekwencji. Każdy nowy wystawca jest przede wszystkim bardzo uważnie obserwowany. Do wiążących rozmów dochodzi często dopiero przy drugiej lub trzeciej obecności na targach.

W 2024 r. do grona polskich wystawców należały: PPHU Polipack Sp.J., NEWECO Machinery Sp. z o.o., AMK Group Rękawek, Kondraciuk Sp.J., Formika Sp. z o.o., SELPO Sp. z o.o., Polpak Packaging, PAWI Packaging Poland Sp. z o.o., NOVO-PAK Sp. z o.o., Kaj Sp. z o.o., GRUPA 3 DRUK Sp. z o.o. – QTubes, Europa Inwestycje Sp. z o.o., A-Sense Sp. z o.o. oraz Drukarnia DAKO Kozioł i wspólnicy Sp.J. Emilia Słoń, dyrektor sprzedaży surowców kosmetycznych w firmie A-Sense Sp. z o.o., tak podsumowuje swoją premierową obecność w Monachium: – Targi kosmetyczne CosmeticBusiness były wyjątkowym doświadczeniem dla naszej firmy. Po raz pierwszy gościliśmy na tych targach jako wystawca i z radością stwierdzamy, że spełniły one nasze oczekiwania. Targi przyciągnęły różnych odwiedzających – dystrybutorów surowców kosmetycznych i kosmetyków, firmy kontraktowe produkujące kosmetyki oraz przedstawicieli różnych marek kosmetycznych, co dało nam możliwość nawiązania wielu cennych kontaktów biznesowych. Stoisko naszej firmy cieszyło się dużym zainteresowaniem, a nasze produkty spotkały się z pozytywnym odbiorem. Uczestnicy docenili nasze innowacyjne podejście do produkcji surowców kosmetycznych. Naszym głównym celem było zaprezentowanie nowych surowców kosmetycznych produkowanych w Polsce oraz zwiększenie świadomości naszej firmy na rynku międzynarodowym. Dzięki targom udało nam się osiągnąć te założenia. Przeprowadziliśmy liczne rozmowy z potencjalnymi klientami i partnerami biznesowymi. Udało nam się rozpocząć negocjacje z kilkoma kluczowymi graczami na rynku europejskim, co daje nadzieję na nawiązanie trwałej relacji biznesowej oraz w przyszłości – owocną współpracę, która będzie kluczowa dla naszego dalszego rozwoju.

Pozytywne nastroje wśród odwiedzających oraz liczne grono osób decyzyjnych

Odwiedzający targi CosmeticBusiness, wśród których 25% stanowili specjaliści z branży pochodzący spoza Niemiec, również bardzo pozytywnie ocenili tegoroczną edycję – 9 z 10 osób biorących udział w ankiecie, przeprowadzonej podczas trwania imprezy, potwierdziło swój udział w kolejnej edycji targów, a także będzie polecało targi innym osobom. Na CosmeticBusiness 2024 można było spotkać również liczne grono osób decyzyjnych. 2/3 z łącznej liczby osób, które odwiedziły tegoroczną edycję, miało znaczący wpływ na decyzje zakupowe firmy. W tym roku wśród najważniejszych celów, jakie planowali zrealizować odwiedzający, znalazły się: nawiązywanie kontaktów biznesowych, zdobycie aktualnych informacji w tematyce związanej z kierunkiem rozwoju rynku kosmetycznego, a także wzajemna wymiana doświadczeń i wiedzy. Ogólnie perspektywy dla branży kosmetycznej na kolejne 12 miesięcy ocenia się jako optymistyczne i stabilne.

Kolejna edycja targów CosmeticBusiness odbędzie się w dniach od 4 do 5 czerwca 2025 r. na terenach MOC w Monachium. Więcej informacji uzyskać można u przedstawiciela na Polskę: info@targilipskie.pl oraz na stronie targów.

Źródła

Fot. Leipziger Messe GmbH/Jörg Singer

KOMENTARZE
news

<Kwiecień 2025>

pnwtśrczptsbnd
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
Newsletter