Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Certyfikacja kosmetyków eko i organicznych - raport Organic Monitor
14.03.2011

 Ostanie badania przeprowadzone przez Organic Monitor(  międzynarodowa agencja badawczo-konsultingowa zajmująca się badaniem rynku produktów organicznych ) potwierdzają  fakt  rosnącej popularności nurtu kosmetyków organicznych, naturalnych oraz ekologicznych ,jednak, przemysł staje się coraz bardziej podzielony ze względu na różnice wynikające z możliwości certyfikacji oraz standaryzacji przez różne Organizacje , które posiadają do tego odpowiednie uprawnienia.

Wedle danych pochodzących z raportu,  Europa to kontynent gdzie kosmetyki naturalne i organiczne cieszą się największa popularnością . Obszar Europy  jest również najbardziej rozdrobniony względem standardów certyfikacji tej grupy kosmetyków.

 Standary The Soil Association  stosują  praktycznie tylko firmy z Wielkiej Brytanii, standardy ICEA stosowane są przez włoskie spółki, standardy Cosmebio przez spółki francuskie, podczas gdy standardy BDIH są stosowana głównie w Niemczech.

Standardy  międzynarodowej organizacji  NaTrue odnoszą sukcesy w zapewnieniu jednolitego systemu oznakowania. W tym momencie obejmuje on  prawie 1400 produktów, ale  popularność tego systemu wciąż w dużej mierze ogranicza się do krajów niemieckojęzycznych.

Organic Monitor wskazuje, że standardy francuskiej organizacji  Ecocert  mają największy międzynarodowy zasięg, stosowane są w wielu krajach , w tym w Grecji, Danii, Łotwie, Brazylii, Indiach, Japonii, Korei Południowej, Malezji i Australii.  

Tymczasem w Ameryce Północnej, konkurencja między standardami NaTrue i NSF ANSI  wzrosła od momentu ogłoszenia przez te organizacje nowych standarów dla certyfikowania kosmetyków organicznych. Najpopularniejszą  organizacją certyfikująca w  Ameryce północnej pozostaje NPA – ponad 300 certyfikowanych produktów , które reprezentują przeszło 30 marek.

 

Źródło: Organic Monitor

Oprac.: Marta Kłopotowska

KOMENTARZE
news

<Styczeń 2024>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
Newsletter