Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Boruta-Zachem z czterokrotnym wzrostem zysku netto w 2Q 2020 r. za sprawą ekologicznej gałęzi biznesu
Boruta-Zachem z czterokrotnym wzrostem zysku netto w 2Q 2020 r. za sprawą ekologicznej gałę

Boruta-Zachem S.A. – spółka notowana na NewConnect – kontynuuje dynamiczny wzrost wyników, przede wszystkim za sprawą ekologicznej gałęzi biznesu. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco w drugim kwartale wypracował 14,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży – jest to wynik o ponad 55 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. W tym okresie, firma osiągnęła blisko 1 mln zł zysku netto, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Bardzo dobre wyniki to efekt rozwoju sieci sprzedaży oraz rosnącej popularności ekologicznych marek. 

 

– Nasza działalność w zakresie ekologicznych produktów nabrała rozpędu, co przełożyło się na rekordowe wyniki. Zostały one wypracowane w trudnych warunkach rynkowych, tj. w okresie pandemii i globalnego lockdownu. Pomimo że nie sprzyjała nam m.in. sytuacja w eksporcie, który w okresie pandemii był szczególnie utrudniony, to znacząco poprawiliśmy wyniki na każdym poziomie. Uważam, że byłyby one istotnie lepsze, gdyby nie wybuch epidemii. Co więcej, na koniec pierwszego półrocza, przychody z ekologicznej gałęzi biznesu Boruty po raz pierwszy w historii spółki przewyższyły przychody ze sprzedaży barwników. To świadczy o skutecznym realizowaniu przyjętych celów w ramach rozwoju marek OnlyBio i OnlyEco – powiedział Marcin Pawlikowski, Wiceprezes Zarządu Boruta-Zachem S.A.

Boruta Zachem osiągnęła w drugim kwartale 0,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto, poprawiając wynik o ponad 300 proc. r/r. Przychody spółki wzrosły w tym samym czasie o 55 proc., z 9,3 mln zł do 14,5 mln zł. W I połowie roku producent zanotował 26,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (co stanowi wzrost o 68 proc r/r) oraz 1,4 mln zł zysku netto wobec straty rok wcześniej. Wypracowane wyniki za drugi kwartał i pierwsze półrocze potwierdzają skuteczną i konsekwentną strategię budowy silnych marek, za którymi stoi cała filozofia eko-produkcji.

Pierwsza połowa roku to dla spółki okres intensywnych prac nad rozwojem oferty produktów, a także rozbudową sieci sprzedaży. Boruta zaangażowała się w działania marketingowe mające na celu wsparcie rozpoznawalności marek, a także poznanie preferencji zakupowych konsumentów. Produkty OnlyBio i OnlyEco dostępne są już w większości placówek handlowych i drogeryjnych w Polsce, a także na wielu rynkach zagranicznych.

W ramach prowadzonych prac badawczo-rozwojowych Onlybio.life, spółka Grupy Kapitałowej Boruty-Zachem S.A., opracowała w drugim kwartale innowacyjny system oparty o technologię VR, którego celem ma być przeprowadzenie badania preferencji zakupowych klientów. Zintegrowany system umożliwi wirtualne przeprowadzenie badania metodą półkową z jednoczesnym wykorzystaniem technologii eyetrackingu. System jest odpowiedzią na potrzebę osiągania lepszych wyników sprzedażowych oraz na poznanie mechanizmów, jakimi kieruje się klient przy wyborze produktu w sklepach. Jednocześnie spółka realizuje projekt dotyczący badania zachowań konsumenckich w Internecie w oparciu o własne narzędzie AI, algorytmy oraz analizy behawioralne.

Ponadto konsorcjum Onlybio.life oraz InventionBio Sp. z o.o. w drugim kwartale podpisało umowę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju na dofinansowanie innowacyjnego projektu dotyczącego wytworzenia nowej generacji kosmetyków. Celem projektu jest opracowanie nowej generacji bezpiecznych kosmetyków naturalnych opartych na ekstraktach z pofermentów, charakteryzujących się unikalnymi parametrami w obszarze bezpieczeństwa stosowania oraz wysokimi właściwościami funkcjonalnymi. Wyróżnikiem i unikalną przewagą planowanych kosmetyków będzie brak konserwantów (przy jednoczesnym zapewnieniu długiego okresu przydatności do użycia), wysokie stężenie biosurfaktantów, a także bardzo wysoki udział w składzie kosmetyków substancji naturalnych pochodzących z fermentacji. Wartość dofinansowania projektu przypadającego na Onlybio.life opiewa na kwotę 10,2 mln zł.

Źródła

Fot. Boruta-Zachem

KOMENTARZE
Newsletter