Historia firmy Beiersdorf sięga XIX wieku , przez cały ten czas jesteśmy świadkami jej nieustannego i niezwykle dynamicznego rozwoju. Należąca do firmy marka Nivea cieszy się ogromnym zaufaniem i uznaniem w śród konsumentów na całym świecie.
Serdecznie zapraszamy Państa do zapoznania się z treścią wywiadu przeprowadzonego z Panią Małgorzatą BielickąCorporate Communications Manager NIVEA Polska Sp. z o.o.
Gdzie na świece znajdują się Państwa centra badawcze,/działy Beiersdorf gdzie powstają innowacyjne pomysły oraz substancje aktywne wykorzystywane do kreowania nowych produktów pielęgnacyjnych?
Małgorzata Bielicka: Większość prowadzonych przez nas badań ma miejsce w naszym Centrum Badań Skóry w Hamburgu, które zatrudniając około 450 naukowców jest jednym z największych i najbardziej zaawansowanych centrów badawczych w Niemczech i jednym z najważniejszych na świecie.
To tutaj opracowuje się nowe produkty, testuje składniki i formuły, aby mieć pewność, że nie stanowią one zagrożenia dla zdrowia i odpowiadają rodzajowi skóry. Nie wykonuje się badań na zwierzętach: od ponad 20 lat Centrum Badań Skóry w Hamburgu jest jednym z wiodących na świecie i najbardziej cenionych, jeśli chodzi o opracowywanie alternatywnych badań in vitro, takich jak testy na kulturach komórkowych.
Przy Centrum Badań w Hamburgu działa Centrum Testowe, gdzie skuteczność i tolerancję na nowe produkty bada się każdego roku na 27.000 ochotników. Centrum wyposażone jest w 35 gabinetów i rozwiązania technologiczne pozwalające zmierzyć nawet najmniejsze zmiany na skórze, a tym samym wykazać i udokumentować skuteczność, na przykład produktów przeciwstarzeniowych. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z osobami testującymi otrzymujemy informacje istotne dla optymalizacji produktów oraz uzyskujemy wgląd w potrzeby i oczekiwania konsumentów.
Kluczowym czynnikiem decydującym o światowym sukcesie produktów firmy Beiersdorf jest koncentracja na specyficznych cechach rynków lokalnych. Od 2005 roku, Beiersdorf posiada specjalne Laboratorium Azjatyckie (Asia Laboratory), w którym opracowuje się produkty do pielęgnacji skóry odpowiadające potrzebom konsumentów z Azji oraz wymaganiom klimatycznym tego regionu. W 2007 roku dołączyło do niego Laboratorium LATAM, w którym opracowywane są produkty na rynek brazylijski i do krajów Ameryki Łacińskiej. Badania na potrzeby chińskich marek produktów do pielęgnacji włosów i stylizacji wykonywane są lokalnie.
Czy w Polsce prowadzą Państwo badania nad nowymi produktami?
Małgorzata Bielicka: W Polsce nie prowadzimy badań nad nowymi produktami.
Kosmetyki jakich marek produkują Państwo w Polsce? Czy trafiają one na rynek lokalny czy przeznaczone są one na eksport? (do jakich krajów trafiają)
Małgorzata Bielicka: W Polsce firmą, która produkuje kosmetyki NIVEA i Eucerin jest Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o. Obecnie w poznańskiej fabryce wytwarzane się najbardziej wyrafinowane produkty dermokosmetycznej marki Eucerin oraz artykuły pielęgnacyjne linii NIVEA Visage, NIVEA for Men, NIVEA Body, NIVEA Hair Styling i NIVEA Baby. W 2010 r. wyprodukowano 8,6 tys. ton kremów i emulsji, co daje ponad 100 milionów sztuk. Średnio 90% produkcji eksportowane jest na wszystkie kontynenty.
Które z Państwa produktów/ działań otrzymują najwięcej nagród?
Małgorzata Bielicka:Marka NIVEA corocznie zdobywa bardzo dużo nagród, w wielu kategoriach, w których jesteśmy obecni na polskim rynku. Jednak dla nas najcenniejszy jest tytuł Marki Godnej Najwyższego Zaufania (European Trusted Brands). Jest to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badańkonsumenckich, przeprowadzanych w Europie przez Reader’s Digest.
W tym roku, po raz 11 z rzędu, marka NIVEA została nagrodzona Złotą Statuetką Marki Godnej Zaufania w kategoriach: „Kosmetyki do pielęgnacji skóry” oraz „Kosmetyki do pielęgnacji włosów". Dla konsumentów w Polsce oraz w 14 krajach europejskich, kosmetyki do pielęgnacji skóry NIVEA są godne najwyższego zaufania w odniesieniu do jakości, wizerunku oraz dostępności cenowej.
Jesteśmy dumni z wieloletniego zaufania, jakim darzą nas konsumenci. Naszym nadrzędnym celem jest zaspokojenie wysokich oczekiwań, dlatego nadalbędziemy dostarczać naszym odbiorcom innowacyjne produkty o najwyższej jakości, ponieważ ich zaufanie jest najskuteczniejszą formą jej dalszego rozwoju.
Portal Biotechnologia.pl serdecznie dziękuje Pani Małgorzacie Bielickiej za możliwość przeprowadzenia wywiadu.
Małgorzata Bielicka
Corporate Communications Manager
NIVEA Polska Sp. z o.o.
Tel: 061 8746-117
Tel. komórkowy: 601 268-536
e-mail: Malgorzata.Bielicka@Beiersdorf.com
red.Marta Kłopotowska
KOMENTARZE