Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Cosmoprof Asia 2014 – Międzynarodowe Targi Kosmetyczne
Ponad 2350 wystawców z całego świata na całkowitej, łącznej powierzchni 81500 m2, 22 pawilony narodowe oraz ponad 64000 odwiedzających – Cosmoprof Asia 2014 to nie tylko liczby wzbudzające podziw, to przede wszystkim ważne, prestiżowe wydarzenie dla producentów kosmetyków. 12 – 14 listopada w Hong Kongu Polskę reprezentowało 30 firm.

 

Trzyletni program promocji branży kosmetycznej na rynku zagranicznym oferujący możliwość nawiązania kontaktów B2B pomiędzy handlowcami kosmetycznymi cieszy się coraz większym powodzeniem. Jest to skuteczny sposób zaprezentowania polskiego produktu kosmetycznego poza granicami Europy oraz idealny moment by zapoznać się z trendami kosmetycznymi z całego świata.
–  Z roku na rok coraz więcej polskich firm kosmetycznych wystawia się na targach w odległych krajach. Szukają nowych rynków zbytu z uwagi na nasycenie rynku europejskiego.  Niewątpliwie pomaga w tym Branżowy Program Promocji, który mamy przyjemność prowadzić na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. – komentuje Aleksandra Kretkowska Project Manager SPC House of Media.
 

 

 

 

 

 

Na Cosmoprof Asia 2014 składa się sześć głównych sektorów:

  1. Nail & Accessories (pielęgnacja paznokci, narzędzia i akcesoria do paznokci),
  2. Cosmetic & Toiletries Sector (produkty perfumeryjne, kosmetyczne, toaletowe sprzedawane za pośrednictwem dystrybucji detalicznej, specjalistyczne sklepy, sieci sklepów, domy towarowe, apteki),
  3. Beauty Salon (profesjonalny salon piękności, produkty i urządzenia Spa),
  4. Natural Health Sector (suplementy diety, azjatycka tradycyjna medycyna, zdrowie żywność i napoje),
  5. Hair Salon (produkty do pielęgnacji włosów, sprzęt i wyposażenie),
  6. Pack & OEM (opakowania, surowce, maszyny, Private Label).

 

Cosmoprof – biznesowe, międzynarodowe wydarzenie to możliwość poszerzenia handlowych kontaktów oraz najlepsza strategia promocyjna.


– Uczestnictwo w targach Comsoprof Hong Kong to jedno z najskuteczniejszych narzędzi dalszego rozwoju obecności naszych marek w tym regionie. – Podkreśla Olimpia Romanik Szef Marketingu Exportowego Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris.–  Aktualnie najmocniej jesteśmy obecni na rynkach Taiwanu, Hong Kongu i Korei Południowej. Współpracujemy np. z siecią Watsons. Na rynkach azjatyckich rozwijamy większość naszych marek, a w szczególności Dr Irena Eris, Pharmaceris i Lirene. W tym roku na Cosmoprof Asia chcemy przede zaprezentować firmę i filozofię, jaka przyświeca nam w działaniu oraz pokazać ofertę naszych marek. Poszukujemy nowych kontaktów dystrybucyjno-handlowych w regionie, ale będziemy też spotykać się z aktualnymi partnerami i prezentować nowości, omawiać plany na rok 2015.

 

Polski Pawilon Narodowy, zorganizowany na zlecenie Ministerstwa Gospodarki przez SPC House of Media jest miejscem, w którym 14 polskich wystawców promuje marki kosmetyczne.

– W Branżowym Programie Promocji bierze udział już ponad 60 przedsiębiorców, od największych polskich producentów po marki butikowe. – podkreśla Aleksandra Kretkowska.
– Gdy go rozpoczynaliśmy w 2012 roku, na targach w Hong Kongu w organizowanym przez nas Polskim Pawilonie Narodowym wystawiło się 7 firm, a w Dubaju 12. Teraz, w 2014 roku, były to już 13 i 23 firmy, czyli Pawilon powiększył się dwukrotnie. Rośnie też eksport polskich kosmetyków, również na te odległe rynki. Pomimo kryzysu gospodarczego, notujemy wzrost o ok. 5% rocznie.


 

 

Wśród polskich wystawców na Cosmoprof Asia 2014 obecni są: Biogened, Floslek, Dr Irena Eris, Verona Products Professional, Bielenda, Bandi, Alba Thyment, Clarena, Delia Cosmetics, New Anna Cosmetics, Uroda Polska, Pierre Rene, Organique, IMPA.
 

 

 

 

Polski Pawilon Narodowy to wspólna forma promocji polskich kosmetyków oraz miejsce najlepszej reklamy wystawców.
–  Jestem przekonana, że nasze stoisko wyróżni się poprzez zastosowanie multimedialnych technologii oraz ciekawą oprawę graficzną. Eksponujemy też nasze filary: Centrum Naukowo Badawcze, prowadzące zaawansowane badania naukowe, ekskluzywne hotele SPA, Kosmetyczne Instytuty oraz szeroką ofertę kosmetyków. – zaznacza Olimpia Romanik. – Będziemy prezentować kilka nowości, które zostały przygotowane z myślą m. in. o specyficznych potrzebach regionu. Liczymy na to, że z dużym zainteresowaniem spotkają się zaawansowane formuły kosmetyków wybielających, które wprowadziliśmy do oferty marki Pharmaceris. Mocno rozbudowaliśmy tę linię produktów, wprowadzając do oferty pielęgnacji podstawowej również oczyszczanie oraz skoncentrowane formuły w postaci ampułek i serum. Pokażemy również najnowszą linię kosmetyków marki Dr Irena Eris – Institute Solutions, która w Hong Kongu będzie miała swoją międzynarodową premierę. To luksusowa oferta pielęgnacyjna zainspirowana zabiegami kosmetycznymi i stworzona dzięki współpracy ekspertów z naszego Centrum Naukowo Badawczego oraz Instytutów Kosmetycznych Dr Irena Eris.

Polskie firmy są w pełni przygotowane by zacząć eksportować kosmetyki na teren azjatycki.  
– Zaprezentujemy linię kosmetyków C-WHITE o działaniu wybielająco-przeciwzmarszczkowym, opracowaną z myślą o kompleksowej pielęgnacji skóry twarzy, dekoltu i dłoni, znakomicie wpisującą się w trendy obowiązujące na rynkach Dalekiego Wschodu – mówi Jonna Draniak-Kicińska, prezes Bandi.

 

Cosmoprof Asia to targi dla jednych znane, dla innych nowe wyzwanie. Marka Organique w Hong Kongu obecna jest po raz pierwszy. – To dla nas całkiem nowy obszar. Sporadycznie dostarczamy wprawdzie kosmetyki do Japonii, ale ich odbiorcą jest dystrybutor pracujący z hotelami. Nie dostarczamy do sklepów. Zakładamy, ze targi będą dla nas dobrą okazją do nawiązania kontaktów z kolejnymi dystrybutorami z Azji. – mówi Leszek Majcherczyk, Export Manager Organique.

 

Cosmoprof Asia to doskonała okazja do spotkań z partnerami handlowymi i szeroka promocja markio kosmetycznej. –  Zależało nam na pokazaniu naszych topowych i premierowych linii kosmetycznych oraz na przedstawieniu produktów, które w naszej opinii, zostaną docenione na rynkach azjatyckich. W tym roku zaprezentowaliśmy między innymi linię Skin Clinic Professional – której innowacyjność wynika z receptur inspirowanych medycyną estetyczną oraz wysokiego stężenia składników aktywnych stosowanych w profesjonalnych zabiegach kosmetycznych.

Kosmetyki Bielenda cieszą się coraz większym zainteresowaniem ze strony konsumentów w Azji. Szczególną popularność nasze produkty zdobyły w Korei Południowej i na Tajwanie. Marka jest tam szczególnie rozpoznawalna. Doceniane i lubiane są w tych krajach zwłaszcza nasze owocowe linie pielęgnacyjne, wśród których można znaleźć szeroką ofertę kremów, peelingów czy maseł. Dotarcie do konsumentów na rynkach azjatyckich zapewnia nam współpraca z wiodącymi sieciami, takimi jak Watsons czy Olive Young.– relacjonuje Joanna Turska, Marketing Specialist Bielenda Kosmetyki Naturalne.

 

Zamierzone działania PR – spójne, bądź indywidualne oznakowanie poszczególnych stoisk w Pawilonie Narodowym przyczynia się do pozytywnego, promocyjnego efektu. Najwyższa jakość polskiego produktu kosmetycznego to klucz do sukcesu. Udział w Branżowym Programie Promocji, zleconym przez Ministerstwo Gospodarki (realizowany przez SPC House of Media) dla polskiej firmy kosmetycznej jest jedną z najlepszych form reklamy, promocji, marketingu i handlu eksportowego.

 

Sobierska Anna oraz portal biotechnologia.pl pragną serdecznie podziękować Pani Aleksandrze Kretkowskiej / Project Manager SPC House of Media za pomoc, uwagi oraz materiały niezbędne przy pisaniu powyższego artykułu oraz Pani Olimpii Romanik / Szef Marketingu Exportowego Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eri i Pani Joannie Turskiej / Marketing Specialist Bielenda Kosmetyki Naturalne za cenne komentarze.

 

KOMENTARZE
Newsletter