Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
61% Polaków posiadających problemy skórne skorzystało z konsultacji dermatologicznej podczas pandemii COVID-19
61% Polaków posiadających problemy skórne  skorzystało z konsultacji dermatologicznej podcz

Jak wykazuje badanie „Wizyty dermatologiczne w czasie epidemii” przeprowadzone przez SW Research, w trakcie pandemii COVID-19, 61% osób posiadających problemy skórne skorzystało z konsultacji dermatologicznej. Badanie zostało zlecone przez markę Galderma w ramach kampanii „Włącz leczenie”. Działania mają na celu zachęcanie pacjentów z problemami skórnymi, by kontynuowali leczenie w tym nietypowym czasie.

 

 

„Włącz leczenie” to kampania zainicjowana przez firmę Galderma. Jej celem jest zachęcenie pacjentów z problemami skórnymi, szczególnie chorujących na trądzik pospolity lub trądzik różowaty, by kontynuowali leczenie u dermatologa pomimo pandemii COVID-19, korzystając z e-wizyt lub porad stacjonarnych. Wizyty w formie zdalnej umożliwiają konsultację u specjalisty bez wychodzenia z domu, a wizyty osobiste ustalane są indywidualnie w gabinetach i poradniach z zachowaniem niezbędnych środków ostrożności.

 

E-wizyty a wizyty osobiste

Nieleczone przewlekłe problemy skórne bywają bardzo uciążliwe. Negatywnie wpływają na pewność siebie, jakość życia i relacje społeczne, dlatego tak ważne jest korzystanie z dostępnych form konsultacji dermatologicznych nawet podczas pandemii. W nietypowych warunkach pacjenci najczęściej decydowali się na wizytę w formie zdalnej (77%). Kluczowym aspektem, który przekonał badanych do skorzystania z e-wizyty była znajomość z lekarzem i zaufanie do niego, a także chęć uzyskania recepty na kontynuowanie leczenia bez bezpośredniego kontaktu. Połowie korzystających z konsultacji online brakowało bezpośredniego kontaktu z lekarzem, natomiast dla co trzeciego pacjenta kontakt podczas wizyty zdalnej był wystarczający.

Według 75% badanych lekarz podczas wizyty stacjonarnej może dokładniej przyjrzeć się skórze i dzięki temu lepiej zdiagnozować problem. Pacjenci doceniają też dokładniejszy wywiad medyczny i możliwość wykonania badań laboratoryjnych w poradni. 50% pacjentów za wadę wizyty stacjonarnej uznaje fakt, że wiąże się ona z dodatkowym czasem poświęconym na dojazd i oczekiwaniem w kolejce do specjalisty. Niemal połowa badanych podczas pandemii obawia się kontaktu z chorymi, którzy nie przestrzegają w poczekalni zasad higieny i bezpieczeństwa.

– Podczas pandemii COVID-19 stanęliśmy przed wyzwaniem wprowadzenia konsultacji online oraz uświadomienia pacjentom, że mogą być one równie wartościowe, co wizyty tradycyjne. Porady zdalne w tym trudnym czasie były koniecznością, ponieważ wiele problemów dermatologicznych wymaga natychmiastowej pomocy lekarskiej, a leczenie przewlekłych chorób np. trądziku różowatego nie powinno zostać przerwane. Korzystając z kamery wysokiej jakości można dokładnie obejrzeć zmiany skórne i postawić precyzyjną diagnozę. W niektórych przypadkach przeprowadzenie badania wymaga jednak użycia specjalistycznego sprzętu, więc bezpośredni kontakt z pacjentem jest niezbędny – mówi dr Ivana Stankovic, DERMEA – Dermatologia i Medycyna Estetyczna.

Nietypowe okoliczności spowodowały, że wiele osób wypróbowało e-wizyty, a aż 34% z nich deklaruje chęć ponownego skorzystania z nich po zakończeniu pandemii. Czas pandemii COVID-19 i izolacji społecznej jest niezwykle trudny dla każdego z nas, a szczególnie dla osób potrzebujących porady medycznej, jednak dzięki zaawansowanej technologii komunikacyjnej, zaostrzonym środkom bezpieczeństwa oraz higieny pacjenci mają możliwość skorzystania z dogodnej dla nich formy konsultacji z lekarzem specjalistą.

KOMENTARZE
news

<Maj 2020>

pnwtśrczptsbnd
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Newsletter