Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu

Farmacja

Przegląd Jakości Produktu - narzędzia wspomagające w PQR, analiza ryzyka wpływu odchyleń na jakość produktu
Data rozpoczęcia:
2010-12-02
Data zakończenia:
2010-12-02

Miejsce: Poznań

 


Szanowni Państwo,

GxP Pharm zaprasza na szkolenie  "Przegląd Jakości Produktu - narzędzia wspomagające w PQR, analiza ryzyka wpływu odchyleń na jakość produktu"

2 grudnia 2010 roku, Poznań - Hotel City Park

Wykładowca: Joanna Podoba –  Kierownik Działu Zapewnienia Jakości - Osoba Wykwalifikowana, US Pharmacia Sp. z o.o.

 

 

Program:  
1.Wprowadzenie do Przeglądu Jakości Produktu
           a) Cele opracowywania APR
b) Podstawowe pojęcia
c) Omówienie wymagań prawnych
2.Przegląd Jakości Produktów oraz warunków i procesów wytwarzania
a)    Monitoring środowiska wytwarzania:
- analiza przyczyn odchyleń
- analiza skutków
- ocena skuteczności przeprowadzonych działań naprawczo-korygujących
- analiza trendów
- wnioskowanie następcze
- przykłady
b)    Kalibracja, kwalifikacja i walidacja:
- analiza danych
- wnioskowanie
- działania następcze
c)     Kontrola zmian:
- przegląd pozwoleń na dopuszczenie do obrotu
- przegląd zmian rejestracyjnych
- przegląd i ocena skuteczności wdrożenia zmian procesowych i proceduralnych
- wnioskowanie i działania następcze
d)    Zarządzanie ryzykiem jakości:
- przegląd i analiza danych (procesów objętych zarządzaniem ryzykiem jakości, prawidłowości zastosowania metod oceny i analizy ryzyka, przeglądów ryzyk itd.)
- wnioskowanie i działania następcze
e)    Audity wewnętrzne:
- przegląd wyników
- porównanie z wynikami z poprzedniego okresu objętego APR
- ocena skuteczności działań naprawczo-korygujących
- wnioskowanie i działania następcze: definiowanie działań zapobiegawczych
f)     Kwalifikacja dostawców:
- przegląd wyników
- porównanie z wynikami z poprzedniego okresu objętego APR
- wnioskowanie: ocena potrzeby objęcia danego dostawcy/grupy dostawców specjalnymi działaniami systemowymi
g)    Przegląd krytycznych kontroli procesu i produktu końcowego:
- Przegląd danych: wyników IPC, odchyleń i odstępstw procesowych
* przykład/ćwiczenie: wnioskowanie następcze po przeglądzie przykładowych odchyleń w procesie pakowania (Uczestnikom zostaną przedstawione odchylenia  procesie pakowania, zarejestrowane w firmie X w danym roku objętym APR; na tym przykładzie Uczestnicy przy wsparciu Prowadzącego przeprowadzą wnioskowanie następcze, które w dalszej kolejności zostanie poddane wspólnej dyskusji) 
h)    Przegląd krytycznych kontroli procesu i produktu końcowego, cd.:
- Przegląd krytycznych parametrów produktu z omówieniem narzędzi statystycznych wykorzystywanych do statystycznej oceny procesu:
* karty kontrolne Shewharta (omówienie podstaw, wykorzystania kart kontrolnych oceny alternatywnej, kart kontrolnych oceny liczbowej, omówienie przykładów)
* omówienie wskaźników Cp i Cpk: podstawy teoretyczne, obliczanie, interpretacja, wnioskowanie następcze
i)      Przegląd serii zwolnionych, odrzuconych, wstrzymanych w obrocie i wycofanych              z obrotu:
- Analiza przyczynowo-skutkowa
- Analiza trendów
- Ocena skuteczności działań naprawczo-korygujących, zapobiegawczych i innych podjętych działań systemowych
- Definiowanie dalszych działań
j)     Analiza przypadków OOS:
- Analiza przyczyn i analiza trendów
- Wnioskowanie następcze
k)    Przegląd reklamacji i zwrotów:
- Analiza przyczyn
- Analiza trendów (w tym, porównanie z wynikami z poprzedniego okresu objętego APR)
- Ocena skuteczności działań naprawczo-korygujących, zapobiegawczych i innych podjętych działań systemowych
l)      Przegląd wyników badań stabilności on-going:
- Analiza trendów
- Ekstrapolacja wyników do końca terminu ważności
- Wnioskowanie następcze
m)   Przegląd materiałów wyjściowych:
- Ocena zgodności z wymaganiami specyfikacji
- Ocena i analiza problemów jakościowych
- Ocena skuteczności przyjętych rozwiązań
- Ocena Umów/Uzgodnień Technicznych pod kątem aktualności
n)    Podsumowanie:
- Działania prewencyjne, podejmowane w ramach APR, jako rezultat analizy trendów i analizy przyczyn
- Wykorzystanie APR dla rozwoju Systemu Zapewnienia Jakości i poprawy jakości produktów
 
 
 
 

 W załączeniu formularz zgłoszeniowy. Termin przyjmowania zgłoszeń: do 25 listopada 2010 roku.

 
Cena*: 900 PLN
           850 PLN– dla Firm, które korzystały ze szkoleń GxP Pharm
Cena obejmuje wykłady, materiały szkoleniowe (także w formie elektronicznej), certyfikaty, przerwy kawowe, lunch, kolacja, teatr. *Firmom zgłaszających dwie osoby przysługuje 50%-owy rabat w opłacie za drugą osobę.

 

Więcej informacji........

 

 

Zapraszamy także na szkolenia:

 

 

 

1.  "Prawo farmaceutyczne".

     Warszawa, 23 listopada 2010 roku.

Wykładowcy: Daniel Gralak (Dyrektor Departamenu Inspekcji d/s Wytwarzania, GIF), Maja Jemiołkowska (Kierownik Wydziału Zmian Porejestracyjnych i Rejestracji,URPL), Piotr Waniewski (Wydział Prawny. URPL) 

2. "Zarządznie odchyleniami. Działania wyjaśniające"

     24 listopada 2010 roku

3.  "Import/Import równoległy. Rola i zadania Podmiotu odpowiedzialnego oraz QP"

    25 listopada 2010 roku. Wykładowca: Daniel Gralak

4. "Urządzenia produkcyjne, wymagania techniczne, kwalifikacja"

    26 listopada 2010 roku. Wykładowca: Leszek Maliszewski

5. "Przegląd Jakości Produktu - narzędzia wspomagające w PQR, analiza ryzyka wpływu odchyleń na jakość     produktu"    Poznań, 2 grudnia 2010 roku

6. "Koszty jakości - uzasadnione i nieuzasadnione. Możliwość zmniejszenia kosztów"

     Warszawa, 6 grudnia 2010 roku Wykładowcy: Dorota Prokopczyk, Grzegorz Kurzeja

7." Dobra Praktyka Laboratoryjna (GLP)"

    Warszawa, 7 grudnia 2010 roku Wykładowcy: Tomasz Zaręba, Hanna Kruszewska, Jagoda Marczewska

8.  Mikrobiologia dla "niemikrobiologów"

    Warszawa, 8 grudnia 2010 roku Wykładowcy: Tomasz Zaręba, Hanna Kruszewska

9. " Problemy technologiczne w produkcji tabletek"

    Poznań, 9 grudnia 2010 roku Wykładowca: Anna Kapuścińska

10. " Umowy kontraktowe"

    Poznań, 10 grudnia 2010 roku Wykładowca: Anna Kapuścińska

11. " Inspekcja wytwórni produktów leczniczych roślinnych w oparciu o nowy Aneks 7 oraz wymagania dla API pochodzenia roślinnego"

    Poznań, 11 grudnia 2010 roku Wykładowcy: Elwira Haak, Lucyna Czajka

12. „Pomieszczenia, ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja - kwalifikacja, badania, monitoring, walidacja”

    Warszawa, 14-15 grudnia 2010 roku

 

 

 

Ponadto w listopadzie zapraszamy na 2-dniową konferencję:

PR w branży farmaceutycznej. Dobra Praktyka w relacjach z mediami *budowanie wizerunku *sytuacje kryzysowe *

Dzięki interaktywnej formule spotkania  będą mieli Państwo możliwość wymiany doświadczeń oraz uzyskania odpowiedzi na konkretne pytania dotyczące  sytuacji kryzysowych, strategii wizerunkowych i budowania  relacji z mediami

Prelegenci:

Iwona Schymalla, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, Dyrektor TVP1.  W telewizji publicznej prowadziła programy o tematyce zdrowotnej, edukacyjnej i poranny magazyn „Kawa czy herbata”. Otrzymała Wiktora Publiczności.

Radunka Cvejić, dyrektor do spraw korporacyjnych  w  firmie Eli Lilly. Przyjechała do Polski z Belgradu, gdzie po ukończeniu studiów ekonomicznych pracowała jako menedżer w firmie farmaceutycznej Galenika. Na początku  lat 90. została jej przedstawicielem w Polsce. Następnie zajmowała stanowiska   menedżerskie w  międzynarodowych koncernach farmaceutycznych (była m.in.  dyrektorem komunikacji zewnętrznej w Astra Zeneca) kończąc jednocześnie studia MBA na University of Ruca w Antwerpii (Belgia). W Eli Lilly pracuje od  początku 2008 roku.

Agnieszka Filas, dziennikarz i specjalista PR. Pracowała dla „Wprost”, „Twojego Stylu” (jako szef działu),”Gali” i „Vivy” (jako wicenaczelna). W roli  PR-owca przygotowała kampanie dla branży farmaceutycznej i spożywczej. Obecnie jest dyrektorem agencji So, PR.

Urszula Gruszko – Szymańska, , prawnik. Odpowiada za doradztwo regulacyjne w zakresie postępowań prowadzonych przed organami związanymi z ochroną zdrowia w  kancelarii  adwokackiej Katarzyna Bondaryk . Doradza klientom z branży farmaceutycznej. Doświadczenie zawodowe zdobywała  jako ekspert w grupach roboczych przy Komisji Europejskiej, Europejskiej Agencji Leków i Radzie UE. Pracowała W Ministerstwie Zdrowia, gdzie współtworzyła prawo farmaceutyczne.

Jacek Czarnecki, dziennikarz Radia Zet. Wcześniej reporter radiowej Trójki. Współpracuje z TVN 24, TVP Info i francuską telewizja TV5 Monde.

Andrzej Rembowski, specjalista ds. PR i e-marketingu, dziennikarz. Właściciel firmy European Communication Group, niezależny konsultant ds.komunikacji w internecie.

Krzysztof Gołata, doktor nauk politycznych, wykładowca w Katedrze Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Podyplomowego Studium Public Relations UE. Wcześniej szef działu ekonomicznego "Wprost", redaktor naczelny miesięcznika "Businessman Magazine" i redaktor naczelny TV Biznes, publicysta "Gazety Giełdy Parkiet."

 

Zapraszamy na dwudniową konferencję poświeconą działaniom promocyjnym i antykryzysowym w branży farmaceutycznej. Wykłady poprowadzą praktycy, renomowani specjaliści z zakresu dziennikarstwa, prawa i komunikacji. Dzięki interaktywnej formule spotkań będą mieli Państwo możliwość wymiany doświadczeń oraz uzyskania odpowiedzi na konkretne pytania dotyczące  sytuacji kryzysowych, strategii wizerunkowych i budowania  relacji z mediami. Wypromuj markę – zaoszczędzisz na reklamie. Przygotuj się na relacje z mediami i instytucjami w czasie kryzysu – zredukujesz koszty konsekwencji sytuacji kryzysowej. Przestrzeganie Dobrej Praktyki w kontaktach z mediami ma  ogromne znaczenie dla Firmy – wizerunku, zaufania klientów i w konsekwencji sprzedaży. Na naszej konferencji dowiesz się jak media szukają tematu do artykułu, audycji i programu telewizyjnego (to szansa na promocję marki i produktu)  oraz dlaczego z „małego kryzysu” robi się „duży szum medialny” (dowiesz się co zrobić i czego absolutnie należy unikać).

 

Dla kogo: konferencja skierowana  jest do osób odpowiadających w firmie za promocję, jakość produktu i zarządzanie kryzysem. W szczególności: właścicieli firm, dyrektorów generalnych, , dyrektorów ds. jakości, rzeczników prasowych, dyrektorów ds. regulacji prawnych, kierowników działu ds. bezpieczeństwa leków, koordynatorów badań klinicznych, Osób Wykwalifikowanych, product menedżerów, specjalistów PR i marketingu oraz wszystkich zainteresowanych tematyką.

 

 

 

Serdecznie zapraszam

 

Dorota Jachnik

 

GxP Pharm Sp. z o.o.
ul. Jesienna 22, 60-185 Skórzewo

Biuro: ul. Św. Marii Magdaleny 6/14
61-861 Poznań
tel/fax:  061 / 853-16-56, 0 503 039 156
 
NIP 778-14-44-266
REGON 300536435
KRS 0000280239
www.gxppharm.pl
e-mail: szkolenia@gxppharm.pl

Newsletter