Mniej optymistyczne szacunki ma firma badawcza Euromonitor International. Według jej prognozy Polacy kupią w tym roku 286,5 mln litrów wódki, czyli jedynie o 2% więcej niż przed rokiem. Natomiast w ciągu najbliższych pięciu lat tempo wzrostu sprzedaży będzie wolniejsze niż w latach 2002-2007 ze względu na nasycenie rynku. Zdaniem analityków z Euromonitor International spodziewać się można, że polscy konsumenci będą coraz bardziej interesować się wódkami aromatyzowanymi. Pod koniec 2007 roku udział trunków smakowych w całym rynku wódki wynosił 15%. Prawie dwie trzecie sprzedaży tego segmentu generowały należące do CEDC Żubrówka i produkowana przez Polmos Lublin Żołądkowa Gorzka, resztę stanowiły smakowe odmiany wódek czystych.
W ubiegłym roku wzrósł też popyt na wódki luksusowe. Dalszy wzrost zainteresowania tym segmentem będzie zależeć od sytuacji na rynku surowców, głównie zbóż i opakowań szklanych. Według Polskiego Przemysłu Spirytusowego koszty produkcji mogą w tym roku wzrosnąć o 10%, a to może się przełożyć na wyższe ceny wódki.
Źródło.:
Rzeczpospolita
KOMENTARZE