Paliwo B7 to olej napędowy z 7% domieszką metyloestru i może być stosowane do wszystkich silników diesla wyprodukowanych do tej pory przez BMW, nawet jeżeli nie mają zainstalowanego odpowiedniego filtra. To samo tyczy się wszystkich modeli MINI z silnikiem Diesla wyprodukowanych po 2000 roku.
Stosowanie paliw E10 oraz B7 w modelach, w których zastosowano technologię Efficient Dynamice, czyli ograniczającą emisję dwutlenku węgla, redukuje jeszcze znaczniej emisję tego gazu. Dzieje się tak ze względu na to, że komponenty pochodzenia roślinnego paliwa jako rośliny w fazie wzrostu wiążą dwutlenek węgla.
Przedstawiciele BMW informują, że stosowanie paliw z domieszką biokomponentów jest zasadniczym elementem polityki firmy, która ma za zadanie obniżenie emisji dwutlenku węgla bez obniżania dynamicznych osiągów typowych dla aut BMW.
Paliwa z większą domieszką biokomponentów jak E85 mogą być stosowane w praktyce w przypadku bardziej ograniczonej liczby samochodów z silnikami flex-fuel.
Niekorzystnym aspektem zwiększenia procentu biokomponentów w alternatywnych paliwach pierwszej generacji jest zachwianie równowagi między światową produkcją żywności a produkcją paliw. Rozwiązaniem są biopaliwa drugiej generacji.
Źródło: BMW; KIB
KOMENTARZE