Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Rovita zadebiutowała podczas New Conect Convention
02.08.2010
Spółka dystrybucyjna sektora spożywczego zadebiutowała na giełdzie 30 lipca.
Firma upubliczniła 400 tys. praw do akcji zwykłych na okaziciela serii D. Ich cena wzrosła w ciągu tego dnia o 60 proc. w stosunku do kursu odniesienia – do 2,4 zł, obroty wyniosły niemal 550 tys. zł.

Rovita powstała w 1991 roku jako Rovita Spółka Cywilna. Początkowo jako mała, lokalna firma zajmowała się importem kawy z Niemiec i Austrii oraz dystrybucją hurtową tych produktów na polskim rynku. ”Działamy na rynku dystrybucji od ponad 20lat. Doświadczenie w branży jest dla nas cenne, chociażby dlatego, że możemy je wykorzystać do rozwoju spółki” powiedział dla portalu biotechnologia.pl prezes spółki Witold Jękot.

Spółka prowadzi dystrybucję wykorzystując magazyny logistyczne w Krakowie, Niedomicach i Lublinie, biura handlowe w Łodzi, Kielcach, Częstochowie i Rzeszowie oraz profesjonalnie przygotowanych do współpracy z klientem Przedstawicieli Handlowych pracujących w terenie. Obsługuje ponad 4.500 odbiorców. ”Współpracujemy z ok. 90 dostawcami produktów spożywczych. Nasza działalność w 30% obejmuje rynek słodyczy słodycze, napoje i kawa stanowią kolejne 26%. Podstawowa działalność to więc handel i dystrybucja” - podkreślał Witold Jękot.

Rovita obsługuje producentów zagranicznych wprowadzając ich produkty na rynek polski. ”Strategia rozwoju to wzrost sprzedaży, bo większa sprzedaż to silniejsza pozycja mediacyjna wobec dostawców” - Witold Jękot.

Obecnie roczne przychody ze sprzedaży przekraczają 300 mln zł netto. Rovita jest w gronie pięciuset największych przedsiębiorstw w Polsce. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii teleinformatycznych minimalizuje koszty a co się z tym wiąże więcej środków przeznacza na inwestycje. Zaawansowane technologie pozwalają poszerzać rynki zbytu. W sieć informatyczną zintegrowano w firmie wszystkie oddziały, magazyny i biura handlowe.

Docelowo w przeciągu najbliższych dwóch lat spółka zamierza pokryć zasięgiem dystrybucji terytorium całego kraju w oparciu o sieć biur handlowych z magazynami przeładunkowymi skupionych wokół pięciu lub sześciu magazynów logistycznych. Nie będzie to zadanie łatwe, jednak Rovita jest w stanie wygrać z lokalną konkurencją zapewniając najwyższą jakość serwisu dla klienta.


red. Blanka Majda
KOMENTARZE
Newsletter