Rovita zadebiutowała podczas New Conect Convention
Spółka dystrybucyjna sektora spożywczego zadebiutowała na giełdzie 30 lipca.
Rovita powstała w 1991 roku jako Rovita Spółka Cywilna. Początkowo jako mała, lokalna firma zajmowała się importem kawy z Niemiec i Austrii oraz dystrybucją hurtową tych produktów na polskim rynku. ”Działamy na rynku dystrybucji od ponad 20lat. Doświadczenie w branży jest dla nas cenne, chociażby dlatego, że możemy je wykorzystać do rozwoju spółki” powiedział dla portalu biotechnologia.pl prezes spółki Witold Jękot.
Spółka prowadzi dystrybucję wykorzystując magazyny logistyczne w Krakowie, Niedomicach i Lublinie, biura handlowe w Łodzi, Kielcach, Częstochowie i Rzeszowie oraz profesjonalnie przygotowanych do współpracy z klientem Przedstawicieli Handlowych pracujących w terenie. Obsługuje ponad 4.500 odbiorców. ”Współpracujemy z ok. 90 dostawcami produktów spożywczych. Nasza działalność w 30% obejmuje rynek słodyczy słodycze, napoje i kawa stanowią kolejne 26%. Podstawowa działalność to więc handel i dystrybucja” - podkreślał Witold Jękot.
Rovita obsługuje producentów zagranicznych wprowadzając ich produkty na rynek polski. ”Strategia rozwoju to wzrost sprzedaży, bo większa sprzedaż to silniejsza pozycja mediacyjna wobec dostawców” - Witold Jękot.
Obecnie roczne przychody ze sprzedaży przekraczają 300 mln zł netto. Rovita jest w gronie pięciuset największych przedsiębiorstw w Polsce. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii teleinformatycznych minimalizuje koszty a co się z tym wiąże więcej środków przeznacza na inwestycje. Zaawansowane technologie pozwalają poszerzać rynki zbytu. W sieć informatyczną zintegrowano w firmie wszystkie oddziały, magazyny i biura handlowe.
Docelowo w przeciągu najbliższych dwóch lat spółka zamierza pokryć zasięgiem dystrybucji terytorium całego kraju w oparciu o sieć biur handlowych z magazynami przeładunkowymi skupionych wokół pięciu lub sześciu magazynów logistycznych. Nie będzie to zadanie łatwe, jednak Rovita jest w stanie wygrać z lokalną konkurencją zapewniając najwyższą jakość serwisu dla klienta.
red. Blanka Majda
KOMENTARZE