Prawo o organizmach genetycznie zmodyfikowanych
20.06.2006

Projekt 20 czerwca 2006 roku

USTAWA z dnia ................... 2006 r. Prawo o organizmach genetycznie zmodyfikowanych Dział I Przepisy ogólne Rozdział 1 Przedmiot regulacji
Art. 1. Ustawa określa: 1) zasady i warunki: a) prowadzenia zakładów inżynierii genetycznej, b) zamkniętego użycia mikroorganizmów genetycznie zmodyfikowanych, c) zamkniętego użycia organizmów genetycznie zmodyfikowanych innych niż mikroorganizmy genetycznie zmodyfikowane, d) zamierzonego uwolnienia organizmów genetycznie zmodyfikowanych w celach doświadczalnych; e) wprowadzania do obrotu organizmów genetycznie zmodyfikowanych jako produktów lub w produktach; f) określania stref wskazanych do prowadzenia upraw roślin genetycznie zmodyfikowanych, g) udostępniania informacji o organizmach genetycznie zmodyfikowanych, h) udziału społeczeństwa w postępowaniu w sprawach organizmów genetycznie zmodyfikowanych; 2) organy właściwe w sprawach, o których mowa w pkt 1, oraz w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących organizmów genetycznie zmodyfikowanych. Art. 2. 1. Ustawy nie stosuje się do modyfikacji genetycznych istoty ludzkiej. 2. W sprawach dotyczących: 1) żywności genetycznie zmodyfikowanej - stosuje się przepisy prawa Unii Europejskiej oraz przepisy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia; 2) dopuszczenia do obrotu produktów leczniczych zawierających, składających się lub wytworzonych z organizmów genetycznie zmodyfikowanych - stosuje się przepisy prawa Unii Europejskiej oraz przepisy o produktach leczniczych; 3) pasz genetycznie zmodyfikowanych - stosuje się przepisy prawa Unii Europejskiej oraz przepisy o paszach. Projekt ustawy Prawo o organizmach genetycznie zmodyfikowanych dostępny jest w formacie PDF clik to open this PDF file

Projekt z dnia 20 czerwca 2006 roku