Nowa klasa leków przeciwretrowirusowych czeka na aprobatę FDA (USA)
16.07.2007
Rządowa agencja do spraw leków i żywności (FDA USA) zwołała panel ekspertów zewnętrznych, którzy mają przyjrzeć się nowemu programowi leczenia zakażenia HIV (Isentress).

Merk poszukuje zgody na wprowadzenie Isentress na rynek i do leczenia pacjentów zakażonych wirusem HIV, którzy nie odpowiadają na leczenia przynajmniej jednym z dotychczas stosowanych leków dostepnych w terapii antyretrowirusowej. Jesli zostanie to zaakceptowanego, Isentress będzie pierwszym z nowej klasy leków anty HIV - to jest inhibitorów integrazy, które zaburzają insercję wirusowego DNA do ludzkiego genomu. Zaburzenie działania integrazy uniemożliwia wirusowi replikację i infekcję kolejnych komórek. Dotychczas dostępne są leki hamujący dwa inne enzymy wirusa - proteazę i odwrotną transkryptazę. W ubiegłym miesiącu FDA usytuowała projekt Merk wśród projektów o nadrzędnej pilności rozpatrywania, co wskazuje na potrzebę pilnego wprowadzenia leku do użycia. ostatecznej decyzji oczekuje się w połowie października.
W USA, wg. danych CDC w Atlancie (Center fo Disease Controll and Prevention), żyje około miliona osób seropozytywnych.

Źródło: www.mmm-online.com