Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Firma Gerresheimer wprowadza nowe flakoniki w kształcie sześcianu
18.11.2005
Firma Gerresheimer opracowała nowy rodzaj szklanego flakonika w kształcie sześcianu. Producenci pragnęli jak najbardziej zbliżyć opakowanie kształtem do kostki.
Flakonik został specjalnie opracowany z myślą o nowych perfumach Cher. Projekt ten jest debiutem na rynku opakowań dla perfum projektanta Michela Kleina, który do tej pory zajmował się projektowaniem odzieży. Opakowanie po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów Lux Pack w Monaco. Przedstawiciele firmy twierdzą, iż nie można dokładniej wyeksponować ostrych linii sześcianu, niż w proponowany przez nich sposób. Projekt Michela Kleina wyeksponował czystą formę sześcianu, nie uchylając w niczym jego geometrycznym właściwościom. Perfekcji sześcianu nie zdołały również zakłócić procesy cięcia szkła. „ Wiem, jakie efekty można osiągnąć przy wykorzystaniu czystego szkła, jednak ten flakonik prezentuje możliwości szkła w zupełnie nowy sposób” twierdzi Burkchard Lingenberg, dyrektor ds. marketingu w firmie Gerresheimer. Stanowi on idealne połączenie wizualnej lekkości i wagi. Tworzy odpowiednie tło dla perfum, dzięki czemu jeszcze bardziej podkreśla wyjątkowość perfum Cher. Dzięki wytworzonej w ten sposób harmonii, można dostrzec efekt współpracy sztuki i techniki. Przedstawiciele firmy twierdzą, iż taki efekt można osiągnąć dzięki przezroczystości oraz wyjątkowej gładkości, która pomaga w tworzeniu nieważkiego kontrapunktu do stabilności szkła w grubych ścianach opakowania. Zabieg ten jednocześnie tworzy swego rodzaju warstwę ochroną. Dzięki subtelnej kolorystyce opakowania, ton perfumy delikatnie przenika przez ścianki nadając cieplejszy wygląd całości. Pokrywka opakowania została zaprojektowana tak, by uzupełniała formę sześcianu.

KOMENTARZE
Newsletter