Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Wydatki reklamowe w listopadzie - branża farmaceutyczna na czele
Redakcja portalu, 10.12.2017 , Tagi: reklama leków
Wydatki reklamowe w listopadzie - branża farmaceutyczna na czele
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w listopadzie 2017 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W sezonie grypowym i przedświątecznym to branże farmaceutyczna i handlowa najwięcej zainwestowały w reklamę, my zaś podajemy Wam tą treść rapotu, traktującą stricte o farmacji.

 

 

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W listopadzie największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 38% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa (która zwiększyła nieco udziały w porównaniu z poprzednim miesiącem), na trzecim – finansowa.

 

Wydatki reklamowe w podziale na media

Każda ze zbadanych branży zainwestowała najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach finansowej i telekomunikacyjnej było to ponad 80% budżetu reklamowego. W porównaniu z poprzednim miesiącem znacznie zmalały wydatki przeznaczone na reklamę prasową.

 

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych pierwsze miejsce zajmuje Ibuprom z budżetem wynoszącym niemal 12 mln zł. Kolejne miejsca należą do marek APAP oraz Gripex.

 

Farmacja: typy reklamowanych produktów

Najczęściej reklamowaną kategorią produktową z branży farmaceutycznej są preparaty na przeziębienie i grypę oraz na kaszel. Trzecie miejsce zajmują suplementy diety.

**

Wszelkie grafiki oraz treść raportu - źródło: „Instytut Monitorowania Mediów”.

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-30 listopada 2017 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów. Więcej o admonit pod tym adresem.

KOMENTARZE
Newsletter