Wartość inwestycji, współfinansowanej ze środków unijnych i prowadzonej wspólnie z funduszem inwestycyjnym SpeedUp Innovation, wynosi 1,6 mln zł. Głównym udziałowcem Smart Pharmy został jej pomysłodawca - Michał Taisner, przez kilkanaście lat odpowiedzialny za sprzedaż leków i produktów medycznych takich firm farmaceutycznych jak Vitis Pharma, Sequoia czy Sopharma.
- W YouNick stworzyliśmy wyjątkowe środowisko do rozwoju innowacyjnych biznesów. Jesteśmy dla naszych spółek partnerem, a nie zwierzchnikiem. Razem szukamy najlepszego modelu biznesowego i takiego zastosowania innowacyjnych technologii i pomysłów, które przyniesie klientom wymierną korzyść. Produkty i usługi naszych spółek zależnych: PozLab, CEBIM, GoSell, Lab4motion czy 3R Studio Mobile zyskują coraz większe uznanie klientów w Polsce i za granicą. Jesteśmy przekonani, że Smart Pharma w krótkim czasie dołączy do tego grona – wyjaśnia Adam Siwczyński odpowiedzialny za inwestycje kapitałowe w parku technologicznym YouNick.
Nowe leki i produkty medyczne Smart Pharmy będą mogły powstawać w BioNick (dotychczas Nickel BioCentrum). Działa on na terenie parku, wyposażony został w najnowszy sprzęt, laboratoria oraz clean roomy klasy czystości B, C i D. Pozwoli to nie tylko opracowywać nowe aktywne formuły preparatów, ale także potwierdzać ich przydatność terapeutyczną w warunkach laboratoryjnych. - Tym, co nas wyróżnia, jest nowoczesna i ciągle udoskonalana technologia. Pozwala ona na tworzenie preparatów coraz skuteczniejszych i bezpieczniejszych dla pacjentów – przyznaje Michał Taisner, pomysłodawca i prezes Smart Pharmy. Spółka, poza tworzeniem i wprowadzaniem na rynek własnych leków i produktów medycznych, będzie również świadczyć usługi na rzecz innych firm z tej branży. – Nasi specjaliści obsługują wszystkie etapy procesu powstawania i komercjalizacji nowych produktów leczniczych, począwszy od konsultacji ze środowiskiem medycznym i dogłębnej analizy potrzeb rynkowych, poprzez stworzenie idei, receptury i formuły innowacyjnego preparatu, niezbędne próby laboratoryjne i badania fizykochemiczne, aż po produkcję zgodną ze standardami GMP (Good Manufacturing Practice) oraz kompleksowe działania marketingowo-sprzedażowe – dodaje Taisner.
Autor: Anna Szulc
KOMENTARZE