Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Logistyka z farmaceutyczną precyzją
19.05.2015 , Tagi: logistyka
Obsługa logistyczna branży farmaceutycznej nakłada na operatora logistycznego bardzo złożony zestaw wymagań rynku i prawa. Ich spełnienie jest zaledwie wstępem do realizacji obsługi tak wymagającego sektora jakim jest farmacja. Jak z tym wyzwaniem radzi sobie jedna z najlepiej wyspecjalizowanych firm na polskim rynku?

Szereg wymagań

Stały nadzór nad egzekwowaniem procedur, narzucanych przez organy państwowe oraz precyzyjne dopasowanie do wymagań klientów to kluczowe warunki, z jakimi każdego mierzy się operator logistyczny.

Zatrudnieni przez nas farmaceuci nie tylko stale monitorują procesy magazynowe, weryfikują obowiązujące, często zmieniające się przepisy, ale przede wszystkim eliminują potencjalne ryzyka w łańcuchu dostaw. Tego typu zadania wymagają ścisłej współpracy z działami jakości naszych klientów oraz niebywałej dyscypliny. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie zapewnić wysokie parametry jakościowe w ujęciu logistycznym, ale również i przede wszystkim z zakresu bezpieczeństwa tak wrażliwych produktów – mówi Maciej Walenda, Prezes Zarządu DSV Solutions.

Oferowane przez DSV Solutions rozwiązania obejmują cały łańcuch dostaw materiałów wyjściowych oraz produktów farmaceutycznych. Począwszy od magazynu dystrybutora substancji czynnych, poprzez magazyn wytwórcy, kończąc na nowoczesnym składzie konsygnacyjnym produktów farmaceutycznych i hurtowniach farmaceutycznych prowadzonych na rzecz klientów.W ramach tych działań prowadzona jest także dystrybucja produktów leczniczych na rynek krajowy oraz rynki zagraniczne.

Skala odpowiedzialności

Każdy z procesów w obsłudze branży farmaceutycznej jest nadzorowany przez odpowiednie organy państwowe, co wymusza określony sposób postępowania. Przykładowo - spełnienie warunków przechowywania to tylko jeden z wielu podstawowych wymogów. Równie istotne jestzachowanie pełnej ciągłości temperaturowej i brak radykalnych, choćby krótkotrwałych, wahań temperatury. W przypadku leków, często minimalna rozbieżność może wpłynąć na strukturę substancji chemicznej i wykluczyć produkt z dalszego użycia.

 

Musimy pamiętać, że skala spoczywającej na operatorze odpowiedzialności, jest nieproporcjonalnie wyższa niż w jakiejkolwiek innej branży. Jako operator logistyczny nie tylko bowiem odpowiadamy za wizerunek klienta, poprawność i terminowość realizacji dostaw, ale również za spełnienie szeregu krytycznych warunków dotyczących procesu logistycznego. Ich spełnienie gwarantuje zaś zachowanie odpowiednich parametrów dla produktów farmaceutycznych – dodaje Michał Bąk, Kierownik Rozwoju Biznesu – Healthcare w DSV Solutions.

Przyszłość outsourcingu

Wraz z rosnącą specjalizacją usług operatorów zaufanie do outsourcingu usług logistycznych systematycznie rośnie. Wysoka jakość serwisu oraz korzyści płynące z synergii z innymi projektami powoduje, że firmy z różnego typu specjalistycznych branż coraz chętniej korzystają z zewnętrznej obsługi logistycznej swoich produktów.

Kluczowe korzyści to przykładowo konsolidacje dostaw, możliwość pełnego śledzenia towarów oraz otrzymywanie przez klientów rozwiązań szytych na miarę ich potrzeb i oczekiwań. Zewnętrzna obsługa oznacza też dostęp do pełnej gamy usług logistycznych począwszy od obsługi przyjęć i wydań, kompletacji zleceń i pakowania, zarządzania zwrotami aż po usługi dodatkowe, jak projektowanie i formowanie zestawów promocyjnych, przepakowanie, czy etykietowanie i oznakowanie – mówi Maciej Walenda, DSV Solutions.

Aby w pełni wykorzystać potencjał zewnętrznej obsługi logistycznej trzeba jedynie upewnić się, że wybrany przez nas partner posiada odpowiednie doświadczenie oraz spełnia wymagania, konieczne dla sprawnej obsługi danego sektora produktów. Do kluczowych z nich będą na pewno należeć m.in. pełna kontrola nad łańcuchem dostaw, wgląd w wykonywane operacje w czasie rzeczywistym poprzez zintegrowane systemy informatyczne oraz całkowita identyfikacja produktów na każdym etapie łańcucha dostaw.

Doświadczenie przede wszystkim

Decyzja o rozwoju działalności DSV Solutions w sektorze farmaceutycznym była naturalną kontynuacją wieloletniego doświadczenia operatora w tej branży.

Na rynku polskim sektor ten obsługujemy już od 1995 roku i nasi klienci doceniają fakt, iż jesteśmy w stanie rekomendować wiele sprawdzonych rozwiązań, które wspomagają oraz zabezpieczają proces ich obsługi. Oferujemy obsługę towaru w temperaturze i wilgotności kontrolowanej w zakresie 2-8 oraz 15-25 stopni i działamy w oparciu o przepisy prawa farmaceutycznego, Dobrą Praktykę Dystrybucyjną i Dobrą Praktykę Wytwarzania. Spełniamy także standardy ISO 9001, ISO 13485, ISO 14001, GDP, GMP– mówi Michał Bąk, Kierownik Rozwoju Biznesu – Healthcare w DSV Solutions.

Główna baza DSV Healthcare Solutions w Polsce w Kampinosie koło Warszawy zajmuje powierzchnię 26 tys. miejsc paletowych, a od 1 maja 2015 sektorfarmacji obsługiwać będzie również nowy oddział o powierzchni 6 000 m2 zlokalizowany w Sosnowcu.Dodatkowo firma posiada zezwolenie na obrót hurtowy środkami odurzającymi i substancjami psychotropowymi.

KOMENTARZE
news

<Maj 2024>

pnwtśrczptsbnd
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
Newsletter