Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Eli Lilly wyprzedziło Pfizer w wydatkach na reklamę bezpośrednią leków!
17.08.2012

Koncern Eli Lilly wyprzedził Pfizera w wydatkach na reklamę DTC (Direct-to-consumer) – skierowaną bezpośrednio do pacjenta, a nie do lekarzy. Centrum Badań Danych Strategicznych Cegedim donosi iż w kwietniu bieżącego roku koncern Elli Lilly wydał na marketing konsumencki dużo więcej niż Pfizer, który od dłuższego czasu nieprzerwanie dzierżył miano lidera w rankingu kosztów ponoszonych na rzecz reklamy DTC.

Wszystko zaczęło się kiedy pod koniec listopada 2011 roku wygasł patent na jeden najlepiej sprzedających się leków koncernu Pfizer – Lipitor. Jak uwypukla Pharma Blog Marketing, w ubiegłym roku Pfizer wydał ponad 220 mln $ USD na bezpośredni marketing swoich bestsellerowych leków na podwyższony cholesterol. To prawie 25 % ogólnej puli 900 mln $ USD przeznaczonej na reklamę DTC.


Zobacz także:

Polska firma na 10 miejscu! Ranking najszybciej rozwijających się producentów leków generycznych na świecie!

Porażka Pfizer oraz Johnson & Johnson. Niepowodzenie badań klinicznych leku na Alzheimera!


Największe wydatki na reklamę skierowaną do pacjenta - prawie 90 mln $ USD – Pfizer poniósł w grudniu 2011 roku, kiedy to walecznie starał się utrzymać jak największą rzeszę pacjentów przy swoich markowych lekach. Jednakże miesiąc po miesiącu wydatki Pfizera na reklamę DTC stopniowo spadały do 70 mln $ USD w styczniu 2012, i 50 mln $ USD w lutym, by w kwietniu 2012 roku spaść do poziomu 40 mln $ USD. Wedle rankingu leków, na reklamę których wydano najwięcej pieniędzy, w pierwszym kwartale 2012 roku Lipitor spadł z poziomu 71,9 mln $USD do 44,5 mln $ USD.

Tymczasem wydatki koncernu Elli Lilly na reklamę DTC od lipca 2011 oscylowały wokół 40 mln $ USD miesięcznie, by pod koniec pierwszego kwartału 2012 osiągnąć prawie 50 mln $ USD, tym samym wychodząc na pozycję lidera w wydatkach ponoszonych na marketing konsumencki, i historycznie spychając Pfizera na drugą pozycję.

Koncern Elli Lilly posiada dwa bardzo aktywnie promowane leki w swoim portfolio. Jest to Cymbalta, preparat przeciwdepresyjny, oraz lek stosowany w terapii zaburzenia erekcji – Cialis.  Jeśli koncern utrzyma wydatki na reklamę na takim poziomie jak w pierwszym kwartale (46,7 mln $ USD na Cymbaltę, oraz 42,3 mln $ USD na Cialis) ma szansę zająć większość czasu emisyjnego reklam w TV i powierzchni w gazetach, utrzymując się na pozycji lidera.

Warto zaznaczyć że obydwa leki koncernu Elli Lilly w ubiegłym roku zajęły 2 i 3 miejsce pod względem wydanych na ich promocję bezpośrednią pieniędzy. Wszystko wskazuje na to że w tym roku zajmą 1 i 2 miejsce.

  

Wydatki na reklamę DTC największych koncernów farmaceutycznych w okresie Lipiec 2011 - Kwiecień 2012

źródło: Pharma Marketing Blog

 

red. Tomasz Sznerch

KOMENTARZE
news

<Styczeń 2025>

pnwtśrczptsbnd
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
Newsletter