Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Biogened S.A. przed debiutem na NewConenct poszerza portfolio
25.07.2011

60 lat doświadczenia w funkcjonowaniu firmy Biogened na rynku produktów farmaceutycznych, zdecydowało o wprowadzeniu spółki na giełdę NewConnect. Przed debiutem, Biogened zaskakuje inwestorów nową strategią.  Firma rozwija portfel produktowy poprzez zwiększenie aktywności na rynku leków na receptę oraz poszerzenie oferty suplementów diety
o nowe produkty dla dzieci i lifting serii dla dorosłych.

Liczymy, że poszerzony portfel produktów przyniesie wzrost przychodów. Na nasz sukces pracuje kadra doskonale wyszkolonych przedstawicieli farmaceutycznych. Współpracujemy także z centrami badawczymi, jesteśmy obecni na seminariach i kongresach naukowych. Ostatnio gościliśmy nanajważniejszej dla środowiska onkologicznego konferencji: Po ASCO – podkreśla Jacek Płucienniczak, Prezes Zarządu Biogened SA.

Spółka chce przejąć wart 8 mln zł rocznie rynek preparatu ziprasidon. Z początkiem lipca rozpoczęto promocję nowego leku przeciw psychotycznego zawierającego tę substancję aktywną. Produkt poszerzył listę leków Biogenedu stosowanych w terapii zaburzeń psychicznych, głównie schizofrenii oraz innych psychoz, w przebiegu, których występują: urojenia, omamy, zaburzenia aktywności, uczuciowości i świadomości. Jest on też czwartym neuroleptykiem w ofercie Biogenedu. Spółka jest też w trakcie ponownego wprowadzania na rynek leku stworzonego na baziejodu z poliwinylopirolidonem, który przeszedł pomyślnie proces zmiany statusu na produkt biobójczy. Zmiana strategii i agresywny powrót na rynek daje duże szanse na odzyskanie dawnej pozycji rynkowej tego produktu.

Biogened jest też aktywny na polu preparatów OTC. Oprócz prac nad wprowadzeniem suplementów diety dla dzieci, wdrażana jest też koncepcja ich odświeżenia dla dorosłych: tak pod względem składów, czy opakowań, jak i pod kątem przekazów marketingowych. W roku 2012 spółka planuje natomiast wprowadzenie nowej linii suplementów diety o charakterze wskazaniowym. Nowa, specjalistyczna linia będzie odpowiedzią na wciąż rosnące potrzeby pacjentów. Co więcej, zdecydowano się w jej przypadku na zastosowanie nowego rodzaju suplementacji w postaci suplementacji selektywnej. Nowe produkty będą miały bardzo precyzyjne dawkowanie i czystą formę, co oznacza, że ich dawki będą zgodne z wszelkimi obowiązującymi zaleceniami i nie będzie ryzyka nadmiernego spożycia innych witamin i mikroelementów. Ten sposób suplementacji pozwoli pacjentowi bądź jego lekarzowi na w pełni indywidualny sposób dawkowania. Z biegiem czasu portfolio nowej linii będzie się poszerzało.

Rzeczywiście. Uczestnictwo Biogened w konferencjach jest ważnym etapem w realizacji strategii budowania marki. To także jeden z elementów intensywnych działań wspierających sprzedaż oraz promocję produktów, a także rozwój portfolio produktowego. Proces poszerzania portfela lekowego i inne działania rozwojowe przyczyniają się do zwiększenia przychodów oraz wzrostu osiąganych wyników. W 2009 roku Biogened wypracował 0,5 mln zł zysku netto przy przychodach rzędu 25,2 mln zł. Już w 2010 roku zysk netto wyniósł 1,4 mln zł przy obrocie sięgającym poziomu 21,3 mln zł. Prognozy przewidują, że rok 2011 Biogened SA zamknie zyskiem netto w wysokości 1,1 mln zł przy obrotach na poziomie 34,2 mln zł. Jednocześnie wzrosnąć ma rentowność na poziomie EBITDA (z 12% w 2010 r. do ponad 15% w roku 2011).

W sierpniu planowany jest debiut Biogenedu SA na rynku alternatywnym. Celem strategicznym Spółki - w perspektywie średnioterminowej - jest przeniesienie notowań na rynek główny GPW.

red. Blanka Majda

KOMENTARZE
Newsletter