Porozumienie zawarli: rektor wrocławskiej AM, prof. Ryszard Andrzejak i prezes Hasco-Lek, dr Stanisław Han. Zajęcia na nowej specjalności ruszą w roku akademickim 2006/2007. Jest to odzew na zmieniające się trendy na rynku pracy. Do tej pory istniała tylko jedna specjalność – farmacja apteczna, po której absolwenci, około 100 rocznie, trafiali niemal wyłącznie do aptek. Firmy produkujące leki, działające na polskim rynku borykały się natomiast z brakiem odpowiednio wykształconej kadry, która bezpośrednio po studiach byłaby gruntownie przygotowana do pracy w przemyśle farmaceutycznym. Teraz to się zmieni. Zajęcia związane z nową specjalnością będą odbywać się na AM oraz we wrocławskiej firmie farmaceutycznej Hasco-Lek, która udostępni nowoczesne laboratoria i wydziały produkcyjne. Przedsiębiorstwo posiada sprzęt laboratoryjny oraz linie technologiczne na najwyższym światowym poziomie. Umożliwi to przeprowadzenie zajęć praktycznych i zapoznanie się z pełnym przekrojem pracy w firmie farmaceutycznej: od opracowania receptury leku, przez jego wyprodukowanie, rejestrację i działania marketingowe. Zajęcia będą się odbywać ze szczególnym naciskiem na poznanie systemów jakości: GMP, GLP, HACCP. Na nowej specjalności, która obejmie edukację na IV i V roku studiów, powstanie około 20 miejsc. W skład kadry naukowej wejdą pracownicy AM oraz pracownicy Hasco-Lek. Ponadto poszerzenie oferty kształcenia uzasadnia dodatkowo konieczność budowy nowego ośrodka naukowo-dydaktycznego dla rozwoju dolnośląskiej farmacji - koncepcja zgodna z planami budowy nowego campusu Wydziału Farmaceutycznego przy ul. Borowskiej we Wrocławiu. Hasco-Lek to: - ponad 22 lata doświadczenia - wyłącznie polski kapitał - ponad 180 preparatów w portfolio - 435 pracowników - firma oferująca największy w kraju asortyment preparatów w postaci kapsułek elastycznych - działy zatrudniające farmaceutów: Laboratorium Badawcze, Laboratorium Kontroli Jakości, wydziały produkcyjne (kapsułki, tabletki, maści, syropy, żele, proszki), Dział Zapewnienia Jakości, Dział Rejestracji Leków, Dział Marketingu
KOMENTARZE