UE i USA będą kontynuowały wspólne badania biotechnologiczne
13.06.2006
W trakcie oficjalnej wizyty w USA europejski komisarz ds. nauki i badań Janez Potočnik podpisał dokument przedłużający porozumienie w sprawie grupy zadaniowej KE-USA ds. badań biotechnologicznych.

Zakres obowiązków grupy zadaniowej, ustanowionej w 1990 r. z inicjatywy Komisji Europejskiej oraz Biura Polityki Naukowej i Technologicznej Białego Domu, obejmuje "przewidywanie dziś potrzeb nauki jutra". Grupa realizuje ten cel umożliwiając urzędnikom, liderom naukowym i młodszym badaczom prowadzenie dyskusji o przyszłych wyzwaniach nauki, i promując silniejsze powiązania między wspólnotami naukowymi po obu stronach Atlantyku. Do zagadnień, którymi obecnie zajmuje się grupa zadaniowa zaliczają się biotechnologia środowiskowa, botanika i bioprodukty pochodzenia roślinnego, otyłość oraz pojawiające się choroby zakaźne, takie jak ptasia grypa i SARS. - Grupa zadaniowa KE-USA ds. badań biotechnologicznych jest odzwierciedleniem długotrwałej relacji między równymi partnerami - powiedział komisarz Potočnik. - Europa jest zdecydowana pozostać ważnym globalnym graczem w dziedzinie nauk biologicznych i badań biotechnologicznych, a trwały międzynarodowy dialog z USA i innymi kluczowymi partnerami jest dla nas ważny. Przedłużenie umowy stanowi symbol nieprzerwanego wysiłku na rzecz ściślejszej współpracy naukowej między UE i USA na tym obiecującym polu badań.

Źródło: CORDIS